آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از برگزاری امتحانات نهایی تا راه اندازی بسته انتخاباتی «ایران مقتدر»

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش با اخباری مبنی بر برگزاری امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم، چگونگی ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید و راه اندازی پویش سازمان دانش‌‌آموزی کشور برای دعوت در انتخابات 1400 عجین شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
از برگزاری امتحانات نهایی تا راه اندازی بسته انتخاباتی «ایران مقتدر»

آغاز ثبت نام دانش‌‌آموزان از فردا اول خردادماه سرتیتر اخبار مهم هفته گذشته آموزش و پرورش بود؛ در این هفته که با گرامیداشت روز روابط عمومی سپری شد و بسیاری از مسئولان با انتشار پیام‌هایی این روز را گرامی داشتند، این وزارت خانه کلان با اخباری مبنی بر چگونگی برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی دست و پنجه نرم کرد.

حتی برای اطمینان خاطر از برگزاری هرچه صحیح تر این امتحانات وزیر آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به صورت سرزده به برخی از مدارس رفتند تا از نزدیک از روند برگزاری این موضوع اطلاع پیدا کنند.

نظارت‌های سختگیرانه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حتی در حاشیه این بازدیدها از حوزه‌های امتحانی دانش‌‌‌آموزان، محسن حاحی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواست تا از تجمع در اطراف حوزه‌های امتحان نهایی خودداری کنند و عنوان کرد نظارت‌های سختگیرانه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور برخی والدین پیرامون حوزه امتحان نهایی مورد بازدید، تصریح کرد: به دغدغه خانواده‌ها در خصوص فرزندانشان احترام می‌گذارم، سلامتی دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و همانند خانواده‌ها، ما نیز نگرانیم بنابراین، تمام سعی و تلاش خود را برای رفع دغدغه والدین به کار می‌گیریم.

در این هفته مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌‌آموزان با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، وزیر ورزش و مسئولان حوزه تربیت بدنی و سلامت نیز برگزار شد که در این مراسم آمارهایی مبنی براینکه با اجرای این طرح موثر دانش‌‌آموزان توانسته اند وزن خود را متعادل کنند ارائه شد.

همچنین اخباری با سرتیترهای حذفیات کتب درسی برای 2 پایه نهم و دوازدهم، به تصویب رسیدن چند آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش، داوری نهایی جشنواره معلمان هنرمند در اردوگاه شهید باهنر، چگونگی اجرایی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان، به تصویب رسیدن کلیات لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش و حضور وزیر آموزش و پرورش در شصت و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و برنامه افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت نفت را داشتیم. در هفته گذشته علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز در خبری از ابلاغ بخشنامه فعالیت‌های تابستانی خبر داد که طی آن فعالیت‌های تابستانی مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و حضوری (محدود) بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود.

اما خبر مهم دیگری با موضوع اعلام شرایط و زمانبندی ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی جدید داشتیم که براساس آن ثبت نام سال تحصیلی جدید در تمام دوره‌های تحصیلی الکترونیکی و ثبت نام اولیه کلاس اولی‌ها، حضوری است.

برای جزئیات بیشتر این خبر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در نشستی خبری مطالب مورد نیاز را در این باره بیان کردند.

با آغاز ثبت نام از اول خرداد سنجش نوآموزان را خواهیم داشت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: با تلاش و زحمات شبانه روزی همکاران دفتر فناوری امکان ثبتنام الکترونیکی برای تمام پایه‌ها فراهم شده است البته برای پایه اولی‌ها به دلیل سنجش و غربالگری از دو طریق ثبت نام صورت می‌گیرد.

حکیم زاده همچنین عنوان کرد: با همکاری با آموزش و پرورش استثنایی همزمان با آغاز ثبت نام از اول خرداد سنجش نوآموزان را خواهیم داشت تمام پایگاه‌های سنجش مجهز شدند و با توجه به اینکه در سال گذشته تعدادی از نوآموزان پیش دبستانی به دلیل شرایط کرونا حاضر نشدند امسال پیش بینی کردیم فرصتی فراهم شود تا از این افراد ثبت نام کنیم.

مدارس چه زمانی باز می‌شوند؟

در هفته ای که گذشت محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با صدا و سیما در پاسخ به این سوال که سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود یا خیر؟ افزود: قطعا همه تلاش ما بر این است که سال آینده آموزش‌ها حضوری باشد و دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر در ابتدای کرونا تاکید شده بود مدارس را تعطیل کنند حالا باید به هر طریقی که هست مدارس را باز کنیم.

وزیر آموزش و‌ پرورش گفت: مدرسه و معلم جایگزین ندارد و هیچ راه و روشی نمی‌تواند جایگزین نقش آموزش چهره به چهره دانش آموزان باشد که امیدواریم بتوانیم با اولویت بندی واکسیناسیون فرهنگیان زمینه شروع سال تحصیلی جدید را فراهم کنیم.

حاجی میرزایی درباره اولویت واکسن فرهنگیان نیز گفت: ابتدا اولویت اصلی کادر درمان بوده، بعد اولویت با افراد در معرض خطر با سنین بالاست یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای و حالا هم اولویت واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال است که به تدریج اولویت‌های بعدی بررسی می‌شود.

پویش انتخاباتی ایران مقتدر

اما اکنون که فضای کشور تحت اخبار انتخاباتی قرار دارد سازمان دانش‌آموزی با راه اندازی پویشی با عنوان پویش انتخاباتی ایران مقتدر، دانش‌آموزان به ویژه رای اولی‌ها را برای شرکت حداکثری در این انتخابات دعوت کرده است.

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با حضور در شبکه امید و در یک برنامه تلویزیونی جزئیات شرکت در این پویش را در قالب 3 فعالیت سازمان دانش‌آموزی تشریح کرد.

وی در این باره گفت: شرکت در انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری هم حق و هم تکلیف است. سازمان دانش‌آموزی با توجه به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز رای اولی داریم، بسته انتخاباتی را تحت عنوان جشنواره انتخاباتی رای اولی‌ها تدوین کرده است که ابلاغ آن از ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ به سطح کشور انجام شد و این جشنواره تحت عنوان ایران مقتدر نام گرفت.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: این پویش 3 حوزه فعالیتی دارد؛ حوزه اول اعضای تشکیلات پیشتازان و عموم دانش‌آموزان هستند تا با اعضای خانواده و آشنایان خود که به سن قانونی رسیده اند یا خود اگر رای اولی هستند، مصاحبه و کلیپ آن را تهیه کنند این مصاحبه تحت عنوان «من در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم چون...» است که تاکنون بیش از 900 کلیپ پرمحتوا از سوی دانش‌آموزان تولید شده است.

بحری‌زاده عنوان کرد: همچنین 6 هزار خبرنگار آموزش دیده پانا در یک جشنواره شرکت می‌کنند و با اعضای خانواده خود مصاحبه انجام می‌دهند این اثرات در قالب یک جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در کانال خبرگزاری پانا منعکس می‌شود با نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نیز خبرنگاران مصاحبه می‌کنند و مصاحبه آن منعکس می‌شود همچنین مناظره‌های دانش‌آموزی نیز برگزار خواهد شد که ایده این موضوع از کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند گرفته شده است تا درباره موضوعات تعلیم و تربیت برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار