خطیب‌زاده: استیفای حقوق فلسطین یک مسئولیت جهانی است

تنها راه‌حل عادلانه مساله فلسطین، اجرای همه‌پرسی مردمی با مشارکت همه ساکنین واقعی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود در راستای محکوم کردن جنایت‌های شرم‌آور رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین بیانیه‌ای را به زبان عربی قرائت کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
خطیب‌زاده: استیفای حقوق فلسطین یک مسئولیت جهانی است

متن این بیانیه که از سوی سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه قرائت شد به شرح شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی ایران، دور جدید تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین و نواز غزه را که منجر به شهادت دهها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و ویرانی تعداد زیادی از ساختمانهای مسکونی و منازل مردم شده و نشانه بارز نقض حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق بین الملل است، به شدت محکوم می نماید.

متاسفانه در سایه حمایتهای بی شرمانه برخی دول غربی، شاهد این هستیم که تجاوزات رژیم صهیونیستی افزایش یافته است و از همین رو، مردم فلسطین که برای بازیابی همه حقوق خود در حال مبارزه هستند، از حق ذاتی و طبیعی برای دفاع از خود برخوردار می باشند و تا زمانی که ملت استوار فلسطین به همه حقوق خود دست یابد و حاکمیت خود را بر تمام سرزمین فلسطین اجرا کند، مقاومت مشروع تنها راه مقابله با تجاوزات و اشغالگری این رژیم است.

استیفای حقوق فلسطین صرفا یک موضوع عربی ـ اسلامی نیست بلکه یک مسئولیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران- همراه با ملل اسلامی و کلیه ملل آزاده جهان که متعهد به دفاع از مظلوم میباشند- در کنار مردم قهرمان فلسطین ایستاده است و از دولتها و سازمان های مسئول بین المللی می خواهد که به بی طرفی غیرقابل قبول خود در قبال متجاوز پایان دهند.

همچنین از ملتها، سازمانها و دولتهای مسلمان و بویژه سازمان همکاری های اسلامی دعوت می کنیم تا در یک جبهه واحد، در مقابل تجاوز آشکار و اقدامات تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی، در کنار مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین قرار گیرند. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اقدمات مجرمانه رژیم اشغالگر قدس، جنایت علیه بشریت است و باید به عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت مورد شناسایی قرار گیرد.

به علاوه به جامعه بین المللی هشدار می دهیم که رژیم صهیونیستی با تلاش در ایجاد ناامنی و بی ثباتی در تمام منطقه به دنبال رسیدن به اهداف شوم و خطرناکی است که سرانجام، صلح و امنیت جهانی را مورد تهدید قرار می دهد. در همین راستا، از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم به ماموریت و وظیفه ذاتی خود عمل نماید و با فشار بر رژیم جعلی اسرائیلی جهت پایان دادن فوری به عملیات تجاوزکارانه و تروریستی خود، اجازه ندهد که حقوق مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم تجاوزکار پایمال شود.

در پایان تاکید می کنم که تنها راه‌حل عادلانه مساله فلسطین، اجرای همه‌پرسی مردمی با مشارکت همه ساکنین واقعی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در راستای حق تعیین سرنوشت می‌باشد.

امیدوارم به زودی شاهد لحظه ای باشیم که با دیدن فلسطین آزاد شده، امن و بدون اشغال، دیدگانمان روشن شود.

و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار