بازگشت به روابط انسانی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «بن‌بست» به کارگردانی «وینکو میدرندورفر» با مضمون احیای روابط انسانی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت به روابط انسانی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر

به گزارش ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «بن‌بست» ساخته وینکو میدرندورفر از فیلمسازان مشهور اسلوونی است. کارگردانی که از نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان، شاعران، کارگردانان تئاتر، مقاله‌نویسان و نویسندگان مطرح کودک و نوجوان در اسلوونی به حساب می‌آید.
میدرندورفر در فیلم «بن‌بست» با رویکردی برآمده از فضای محبوب تئاتری خود توانسته است، در فضایی محدود، با بهره‌گیری از ترکیب ایده‌های سینمایی و تئاتری، موقعیت‌هایی تاثیرگذار خلق کند.
«بن‌بست» روایت یک قلب است که دو زوج را بدون هیچ نقطه اشتراکی، گرد هم می‌آورد. داستان با حضور زوجی از طبقه مرفه اسلوونی در خانه زوجی از طبقه کارگر مهاجر بوسنی آغاز می‌شود و در محیطی بسته و پرتنش با حضور همین چهار شخصیت دنبال می‌شود.
میدرندورفر خود درباره فضای این فیلم معتقد است: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که عدم همدلی در روابط بین فردی یکی از حادترین مشکلات جهان به حساب می‌آید. روز به روز، سرمایه‌داری ظالم و بی‌رحم، روابط انسانی و غمخواری برای درد دیگران را ویران می‌کند و جهان را به سمت جنگی همه جانبه سوق می‌دهد. به نظر می‌رسد همدلی، شفقت، حساسیت به درد دیگران، همه در حال محو از نقشه جهان است. در این شرایط مهم است داستانی بیان کنم که در آن روابط انسانی از نو زنده می‌شوند و حساسیت به سرنوشت دیگری به عنوان ارزشی مهم در تمدن ما از نو بازیابی می‌شود.
کارگردان فیلم سینمایی «بن‌بست» تأکید کرد: جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، جهانی در بن‌بست است. ما در نوعی بن‌بست تمدنی گیر کرده‌ایم که گریز از آن بدون درک متقابل و احترام به ارزش‌های اساسی انسان و انسانگرایانه امکان‌پذیر نیست.
سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار