زایمان نخستین مادر مبتلا به کرونا با موفقیت انجام شد

ارومیه (پانا) - مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ از زایمان زن باردار ۳۹ ساله ای در این شهرستان که به کووید-۱۹ مبتلا شده بود، خبر داد و گفت این مادر توانست نوزاد خود را سالم به دنیا آورد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
زایمان نخستین مادر مبتلا به کرونا با موفقیت انجام شد

اسماعیل فرحناک گفت: این نوزاد با جنسیت پسر از مادری که مبتلای قطعی به ویروس کرونا بود، در بخش زایمان بیمارستان شهید راثی این شهرستان متولد شد.

وی ادامه داد: این مادر باردار که به علت بیماری کرونا دارای علایم تنگی نفس و شرایط عمومی نامناسب بود با تلاش کادر درمانی بخش زایمان توانست زایمان خود را با موفقیت به صورت طبیعی انجام دهد.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار کرد: در حال حاضر حال عمومی مادر و نوزاد خوب بوده و در حال سپری کردن دوران نقاهت خود هستند.

فرحناک با بیان اینکه وزن بچه هنگام تولد سه کیلو و ۳۰۰ گرم بوده است، گفت: همچنین جهت مشخص شدن ابتلای این نوزاد به کرونا مورد آزمایش قرار گرفت که نتیجه تست وی منفی گزارش شد.

وی با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در این شهرستان نیز افزود: هزار و ۳۵۰ سالمند بالای ۸۰ سال شاهین دژی واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند که به ترتیب با تماس تلفنی نسبت به بیماری کووید-۱۹ واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲ پایگاه واکسیناسیون کرونا در این شهرستان برای واکسیناسیون کرونا فعال است، ادامه داد: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال همچنان ادامه دارد و افرادی که تا پایان این طرح واکسن دریافت نکردند می توانند با مراجعه به بیمارستان و همراه داشتن کارت ملی خود اقدام به دریافت واکسن کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت کردن بهداشت فردی حتی‌الامکان از تردد و عبور و مرور غیرضروری در سطح شهر تا بهبودی وضعیت موجود خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار