عزت‌الله ضرغامی داوطلب ریاست‌جمهوری شد

تهران (پانا) - سیدعزت‌الله ضرغامی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
عزت‌الله ضرغامی داوطلب ریاست‌جمهوری شد

سیدعزت‌الله ضرغامی، از اعضای شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق سازمان صدا و سیما با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای داوطلبی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد.

سیدعزت‌الله ضرغامی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای با عنوان «چرا می‌آیم؟» به تشریح دلایل کاندیداتوری خود در انتخابات پرداخت.

متن بیانیه ضرغامی به شرح زیر است:

«چرا می‌آیم؟

اشراف و مستکبران با تمام قوه و هیمنه، رخ در رخ محرومان و مستضعفان، به تاراج و چپاول بیت‌المال مشغولند و نمرودوار، ستم‌دیدگان ایران زمین را به بند اسارت و محرومیت می‌کشند.

تبارگرایان و اصحاب نکبتِ قدرت و ثروت، مکیدن خون فرودستان را پیشه‌ی بت‌پرستانه‌ی خود ساخته و بر اسب راهوار آن و هزارتوی سیاست، مستانه و فرعون‌وار می‌تازند.

هنوز خون شهیدان وارسته و پاکباز انقلاب و دفاع‌مقدس می‌جوشد که یاران و هم‌نفسان آن‌ها و نیز مردم مظلوم و بی‌پناه در باتلاق و مرداب تدارک شده‌ی مرفهین بی‌درد برآمده از مناسبات رانتی و الیگارشی خودکامان و سلطان‌های نوظهور، مردم ایران زمین را گرفتار و زمین‌گیر کرده است.

باید بساط این برساخته‌های ضدمردمی جماعت هزارفامیل را بر هم زد و طرحی نو در تراز خروش عاشورایی خمینی کبیر در انداخت، تا با اتصال رود خروشان جوانان هوشمند و تحصیل‌کرده و خدابنیاد به دریای زلال انقلاب اسلامی، دنیایی از استعداد و توان ملی را برای نوسازی ایرانی سربلند، پیشرفته و مقتدر و بر پایه عدالت اجتماعی فراهم ساخت.

و چرا نباید با صلابت و قدرت زیر میز این وضعیت میرا و موهوم و جعلی بازماندگان تقاطع قدرت و ثروت، که همه‌ی مقدسات را هزینه‌ی خود کرده‌اند، زد و انقلاب خمینی بزرگ را از این اشراف جهنمی و تبصره‌ساز که انگیزه‌ای جز بی‌رنگ کردن و دور زدن قوانین الهی و انسان‌ساز قرآن ندارند، رهانید.

خودشیفتگان متوهمی که خود را قبه‌ی نور می‌پندارند و دیگران را خاکستری می‌نامند، در حالی که خودشان جز لکه‌ی سیاهی بر چهره‌ی نورانی ملت، هویت دیگری ندارند.

شاقول به دستانی که دیربازی است از قطار انقلاب فاصله گرفته‌اند و در خیال و رویایی کاذب، مشغول پیاده کردن دیگران از قطار هستند.

کوچک صفتانی که سال‌هاست بر طبل دفع حداکثری می‌کوبند و انقلاب را صرفاً به انحصار قبیله‌ی خود در آورده‌اند.

سوداگرانی که هرگز بهره‌ای از «اصول» و «اصلاح» نبرده و سال‌هاست ملت بی پناه را اسیر جنگ زرگری خود ساخته‌اند.

زدن زیر میز، یعنی فرصت زندگی!

فرصت زندگی برای آنانی که با نگاه معصومانه‌ی خود، انتظار دارند تا پای این زورمداران ریاکار از گلوی نحیف آنان برداشته شده تا نفسی تازه کنند.

زدن زیر میز یعنی مبارزه!

مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، ناکارآمدی، اشرافیگری، انحصار، آقازادگی، تبارسالاری، خاصه‌خرجی، پنهان‌کاری، خستگی و بی‌انگیزگی، تکبر و فخرفروشی، تملق و چاپلوسی، فاصله‌ی طبقاتی و انواع باستی‌هیلزهای لعنتی!

و انجام این رسالت مهم صرفاً در توان کسانی است که خودشان گرفتار انواع تعارض منافع، بدهکاری‌ها و وابستگی‌های حزبی و قبیله‌ای نباشند.

به فضل خدا می‌آئیم تا با همت و انگیزه و نیت خدایی جوانان گمنام اما کارشناس و خردمند و با عقلانیت ایرانی اسلامی و تجربه‌ی برآمده از دانش جهانی و روزآمد، این وضعیت دل‌آشوب‌کننده را بر هم زده و ایران بزرگ را به اعتلا و اوج معهود خویش و باور خود و ایمان به سرشت تابناک و عظیم شهیدان برسانیم.

خمینی بزرگ! و خامنه‌ای عزیز!

با شما عهد می‌بندیم که تا پای جان، بر آرمان فرودستان و ستمدیدگان، بمانیم و لحظه‌ای از این مسیر منیر، تا آخر، پای در نکشیم.»

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 18 امروز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

در چهار روز گذشته از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری 304 نفر با مراجعه به وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسم نوشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار