رشد واکسیناسیون کرونا در مراکز توانبخشی

تهران (پانا) - مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درخصوص واکسیناسیون مراکز بهزیستی از رشد 2.4 درصدی واکسیناسیون کرونا در مراکز توانبخشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد واکسیناسیون کرونا در مراکز توانبخشی

مصطفی سراج درخصوص آخرین آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی اظهار کرد: مجموع واکسیناسیون انجام شده مراکز سالمندان اعم از افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان تا روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه، ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر یعنی ۸۰ درصد افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان، واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر یعنی ۲۷ درصد افراد مقیم و پرسنل این‌ مراکز و واکسیناسیون کلیه مراکز توانبخشی و مراقبتی اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت ۳۰ هزار و ۳۸۱ نفر یعنی ۴۲.۷ درصد مراکز توانبخشی و مراقبتی است.

وی افزود: در مقایسه تطبیقی استان‌ها، بیشترین واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان مازندران با ۷۴.۳ درصد، استان یزد ۷۲.۵ درصد، استان لرستان ۶۲.۸ درصد و استان اردبیل ۶۲ درصد است. کمترین میزان واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان قم ۱۳ درصد، خراسان جنوبی ۱۴.۵ درصد، زنجان ۱۶.۵ درصد و گلستان ۱۷ درصد است که چهار استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه هنوز واکسیناسیون مرحله دوم را شروع نکرده‌اند.

مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور با اشاره به رشد رشد ۲.۴ درصدی واکسیناسیون در هفته‌ای که گذشت، گفت: این میزان نشان می‌دهد فرآیند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کرده است زیرا نسبت به هفته‌های قبل که روزانه رشد یک درصد را داشتیم، هفته قبل رشد ۲.۴ درصد بوده است و امیدواریم که این سرعت باز هم بیشتر شود و طی روزهای آتی و تا هفته آینده کلیه افرادی که مقیم مراکز شبانه‌روزی هستند و همچنین پرسنلی که واجد شرایط هستند، واکسن را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار