مصطفی تاجزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی تاجزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

مصطفی‌ تاج‌زاده با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، جهت داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. سیدمصطفی تاج‌زاده به همراه همسرش فخرالسادات محتشمی‌پور در ستاد انتخابات کشور حاضر شد. او معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات بوده و در فاصله سال‌های 63 تا 67 نیز معاون امور بین‌الملل وزیر ارشاد بوده است.

مصطفی تاج‌زاده پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: من مصطفی تاجزاده یک شهروند، یک اصلاح‌طلب، معاون بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد از سال 63 تا 67، معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات، یک زندانی سیاسی ۷ ساله و یک ایرانی امروز رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شدم. من نامزد شدم تا اعلام کنم با سیاست داخلی امنیتی و بستن دهان مخالفان و منتقدان و گرفتن حق فعالیت تشکیلاتی از هر ایرانی با هر گرایش و عقیده‌ای که ملتزم به قانون است مخالفم. با نظارت استصوابی و سلب حق نامزد از هر ایرانی واجد شرایط در قانون اساسی مخالفم. معتقد به حجاب ولی به حجاب اجباری و با قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و با سلب حقوق هر شهروندی با هر عقیده و مذهبی و قومیت و زبان مخالفم.

وی گفت: من با سیاست خارجی پرهزینه، با دخالت نظامیان در سیاست و انتخابات، با شکل‌گیری بنگاه‌های خصولتی و سپردن اموال ملت به بانک‌های بی‌نام و نشان و با تبعیض در استخدام مخالفم. با حراج اموال ملی و کالایی کردن آموزش و بهداشت و از میان رفتن فرصت های رشد و پیشرفت تک تک ایرانیان و با انحصار و تک صدایی در سیما و فیلترینگ شبکه‌های مجازی مخالف هستم. من رشد اقتصادی را در دسترس می‌بینم و مهار گرانی و تورم را که کمر قشرهای وسیعی از مردم را خم کرده است، ممکن می‌دانم. ما می‌توانیم و باید گرانی و رکود و بیکاری که گروه‌های بسیاری را به زیر خط فقر رانده، پدران و مادران زیادی را شرمسار فرزندان کرده، کرامت میلیون‌ها شهروند را نشانه گرفته و جایگاه ایران را در جهان تضعیف کرده است، پایان دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: پیام من دوست داشتن زندگی و تلاش برای افزایش شادی و امید است. من برای گفت‌وگو و تعامل و همکاری آمده ام. من سیدمصطفی تاجزاده یک شهروند ایرانی همسر زنی که به او افتخار می‌کنم و در بسیاری از عرصه‌ها او را شایسته‌تر از خود می‌دانم، پدر دو دختر که فارغ از سبک زندگی و عقایدشان عاشقانه دوستشان می‌دارم امروز در مقابل شما ایستاده‌ام تا بگویم که خروج از وضعیت نامساعد کنونی ممکن است، کافیست روندهای اشتباه پایان یابد و این در گرو مسئولیت پذیری شهروندی و تلاش و فداکاری همگان است.

تاج‌زاده ادامه داد: من نامزد ریاست جمهوری شده ام اما دعوای قدرت با هیچکس ندارم، برای آشوب یا به خیابان کشیدن مردم ثبت‌نام نکرده‌ام. بر این باورم که مطالبات ملت باید با روش های مسالمت آمیز اما با بیانی صریح و صمیمی تا مرحله تحقق دنبال شود. ما مسیر گفتگو و آشتی را ترک نخواهیم کرد حتی اگر طرف مقابل با ما سر جنگ داشته باشد ما با همگان سر صلح و تفاهم و اصلاح داریم. اگر روی از گفتگو برگیرند ما بران بیشتر اصرار می ورزیم و اگر ما را دوست نداشته باشند آنها را همچون دیگر هم وطنان خود برادران و خواهران خود می خوانیم و با ایشان با احترام رفتار می کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اختلافات عقیدتی و سیاسی موافقان و مخالفان نباید ایران را به ورطه آشوب و هرج و مرج بکشاند و میهن مادری را رنجورتر سازد. من راه حل خود را برای نجات ایران در قالب اصلاحات ساختاری رویکردی و رفتاری در روزهای گذشته اعلام کرده‌ام و برنامه‌های خود را به عنوان رئیس دولت در روزهای آینده عرضه خواهم کرد و متعهد می‌شوم در صورت دستیابی به مقام ریاست جمهوری آنها را به اجرا درآورم. متعهد می‌شوم به حق حاکمیت ملت خیانت نکنم و همواره پاسدار حقوق و آزادی‌های قانونی شهروندان باشم و مصالح سیاسی را دستمایه و بهانه طفره رفتن از وظایف قانونی و اخلاقی خود قرار ندهم.

تاجزاده با بیان اینکه می‌دانم که گروهی مطالبات فوق را رویاپردازانه تلقی می‌کنند اما من هم تیم و برنامه برای اداره کشور دارم و هم رویاهای زیادی دارم، افزود: روای رفع تبعیض و تحقق عدالت، رویای رفع فقر و فساد و بیماری و بیکاری، رویای رفع گرانی و تحریم، رویای دوستی و همکاری و همدلی، رویای ایرانی آباد و مستقل و توسعه یافته، رویای انتخابات آزاد و رویای حکومت قانون و رویای عدالت و آزادی دارم. آری! من نامزد شده‌ام تا افزون بر معرفی همکاران و ارایه برنامه، رویای آزادی و عدالت را زنده نگه دارم. به باور من رویاها تحقق می‌یابند زمانی که ملت‌ها اراده می‌کنند و هیچ قدرتی برتر از قدرت بی‌قدرتان نیست، زمانی که اراده می‌کنند.

تاجزاده افزود: با شیوه‌های مسالمت آمیز عمل می‌کنیم، در عین حال تسلیم قانون شکن‌ها نمی‌شویم، قانون‌شکن‌هایی را برنمی‌تابیم. ما از پیمودن راه آزادی و عدالت با همه هزینه‌هایش نه خسته می‌شویم و نه ناامید. تنها در صورتی انتظار شرکت گسترده مردم منطقی است که انتخابات رقابتی باشد و هر ایرانی بتواند نامزدی که مطالبات و دیدگاه های او رانمایندگی کند بیابد و بتواند به وی و سوگندش برای حفاظت از قانون اساسی، استقلال و یکپارچگی و اعتلای جایگاه ایران و تامین حقوق ملت اعتماد کند.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 18 برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

در سه روز گذشته از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری 211 نفر با مراجعه به وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسم نوشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار