«عرف» از ستاد ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری بازدید کرد

انتقاد رئیس ستاد انتخابات از پروتکل‌شکنی احمدی‌نژاد

تهران (پانا) - رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور از روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد رئیس ستاد انتخابات از پروتکل‌شکنی احمدی‌نژاد

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در تالار وزارت کشور، از فرآیند ثبت‌نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری بازدید و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد. وی گفت: روند ثبت‌نام درحال انجام است، تا دیروز ۱۳۰ ثبت‌نام کرده‌اند. از ظرفیت مواد قانونی استفاده می‌کنیم. کلیه داوطلبانی که علاقه‌مند هستند ذیل ماده ۵۹ همه مدارک‌شان را در اختیار ما قرار می‌دهند و ماهم دست آخر آن را به شورای نگهبان تحویل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در شرایط بیماری کرونا هستیم، وزیر کشور رئیس ستاد قرارگاه مبارزه با کرونا است بنابراین در وزارت کشور باید پروتکل‌‌ها را رعایت کنیم، اما روز گذشته شاهد بودیم یکی از داوطلبان رعایت نکرد.

عرف گفت: دواطلبان حداکثر دو همراه باید داشته باشد و از کسانی که این موضوع را رعایت کردند تشکر می‌کنم اما دواطلبی که بیش از حد با خود همراه می‌آورد و در اطراف وزارت خانه جمعیت قابل توجی را تجمع می‌کند به عنوان مسئولیت اجتماعی باید این موارد را گوشزد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این افراد پروتکل‌ها را رعایت نکنند چه توقعی از سایرین می‌رود، چهل کاربر در ده ساعت فعالیت می‌کنند که اگر این‌ها بیمار شوند مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتاد.

وی در مورد تمدید مدت زمان ثبت نام انتخابات گفت: با هماهنگی که با شورای نگهبان انجام شده، زمان پنج روز در ده ساعت خواهد بود و ضرورتی برای تمدید وجود ندارد اما امر به جمع بندی رسیدیم ممکن است تغییر ایجاد شود.

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در مورد اینکه آیا مصوبه شورای نگهبان را وزارت کشور اجرا می‌کند یا توافقی صورت گرفته است گفت: طبق ماده ۵۹ که در اطلاعیه شماره ۱۴اعلام شده است همه داوطلبین همه مدارک مستند را باید در اختیار قرار دارند، ما همه را جمع می‌کنیم و در پایان ۵ روز تحویل شورای نگهبان میدهیم.

روز گذشته محمود احمدی‌نژاد که برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمده بود جمعیتی از طرفدارانش را در بیرون از وزارت کشور با خود همراه کرده بود و در حالی که هر داوطلب می‌تواند فقط یک نفر را طبق قانون با خود به محل ثبت‌نام ببرد، رئیس جمهور سابق جمع زیادی را به داخل وزارت کشور برد و باعث درگیری و نقض پروتکل‌های بهداشتی شد. وی و طرفدارانش هنگام خروج نیز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، با تجمع و سردادن شعار باعث ایجاد خلل در روند انجام امور شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار