هواپیمای فوق سبک در اراک چرا سقوط کرد؟

تهران (پانا)  -سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در فرودگاه اراک را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
هواپیمای فوق سبک در اراک چرا سقوط کرد؟

به گزارش خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه سانحه روز گذشته فرودگاه اراک را بر روی پرتال خود منتشر کرد. در این گزارش آمده است: پس از کسب اطلاع از وقوع سانحه یک هواپیمای آموزشی فوق سبک به علامت ثبت ۱۱۲۹-EP در فرودگاه اراک، سریعاً تیم بررسی سانحه در محل سانحه حاضر و گزارش اولیه مکتوب شده است.

هواپیمای فوق سبک از نوع فانتوم ساخت شرکتCourvus کشور مجارستان به علامت ثبت ۱۱۲۹-EP، با مالکیت شخصی و تحت بهره‌برداری شرکت ساتراپ شایسته مهرگان در ساعت ۱۰:۰۶ به وقت محلی روز سه شنبه با هدف انجام پرواز آموزشی از باند ۲۶ فرودگاه اراک به پرواز درآمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه کرده که در حین گردش هواپیما به سمت چپ (Wind Cross Left ) احتمالا به حالت واماندگی (Stall) رسیده و پس از برخورد به زمین دچار سانحه می‌شود.

در این سانحه آقای معلم خلبان پروازبا سن ۷۱ سال و دانشجو با سن ۳۵ سال به شدت مصدوم شده و بر اثر شدت برخورد جان خود را از دست داده‌اند

متعاقب بروز سانحه پرسنل فرودگاه اراک مطابق با دستورالعمل اضطراری فرودگاه، نسبت به هماهنگی برای حضور تیم‌های اعزامی از شهر یعنی دادستان، اورژانس، نیروی انتظامی و پزشک قانونی در محل سانحه اقدام کرده و ضمن بررسی اولیه و تهیه صورتجلسه با مجوز دادستان، پیکرهای هر دو خلبان را به پزشک قانونی اراک به منظور انجام آزمایشات پزشکی و تشریفات قانونی انتقال دادند.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اطلاع واحد برج مراقبت فرودگاه مذکور، نسبت به جمع آوری اطلاعات، هماهنگی با فرودگاه، مرجع قضایی مربوطه و تشکیل تیم بررسی سانحه اقدام کرد و سریعاً یک تیم کارشناسی به محل سانحه اعزام و اقدامات اولیه انجام پذیرفت. باتوجه به مستندات سایت سانحه، لاشه هواپیما از سایت سانحه جمع آوری و به محل مناسب منتقل شد تا آزمایشات لازم بر روی موتور و سطوح کنترل فرامین انجام شود.

لازم به ذکر است که این هواپیما دارای اجازه نامه پرواز و همچنین بیمه نامه بوده و بهره‌برداری از آن با انواع آموزشی، تفریحی، شخصی به تازگی در فرودگاه اراک شروع شده است.

بدیهی است گزارش نهایی بررسی سانحه پس از دریافت کلیه مستندات و بررسی های کارشناسی متعاقباً ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار