در پایان سفر به سوریه مطرح شد؛

ظریف: مردم جهان با دید جدیدی به مسئله فلسطین نگاه می‌کنند

تهران (پانا)- وزیر امور خارجه با بیان اینکه شرایط جدیدی در منطقه ایجاد شده است، گفت امروز مردم جهان با دیدن مقاومت مردم فلسطین و وحشی گری رژیم صهیونیستی با دید جدیدی به مسئله فلسطین نگاه می کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: مردم جهان با دید جدیدی به مسئله فلسطین نگاه می‌کنند

محمد جواد ظریف در پایان سفر خود به سوریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر در شرایطی انجام شد که قبلا برنامه‌ریزی شده بود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سوریه باشیم و نیاز بود با توجه به اهمیت انتخابات و مراجعه به آرای عمومی و اهمیت ساختارهای قانونی در سوریه این سفر انجام شود.

ظریف اظهار داشت: علاوه بر حمایت از روند صلح و گفت وگوهایی که در چارچوب آستانه بین گروه‌های مختلف سوریه انجام می‌شود، از این که مراحل قانونی کنونی سوریه پیگیری شده و کشور در مسیر چارچوب‌های قانونی قرار بگیرد باید حمایت می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط جدیدی ایجاد شده و آن تلاش رژیم صهیونیستی برای اخراج مردم فلسطین از اطراف مسجد الاقصی و تهدید اطراف مسجد الاقصی بود و حرکت‌هایی که در این زمینه صورت گرفت و با مقاومت بسیار سرافراز جوانان، کودکان، زنان و مردان فلسطینی مواجه شد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در چند روز گذشته از یک طرف وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و از یک طرف دیگر مقاومت مردم فلسطین را شاهد بودیم و امروز فرصت خوبی بود با سران گروه‌های مقاومت فلسطین در سوریه دیدار داشته باشم.

ظریف تصریح کرد: دیروز با رهبر حماس گفت وگو داشتیم امروز هم با رهبر جهاد اسلامی صحبت خواهیم داشت و فرصت خوبی بود با رهبران فلسطینی در سوریه صحبت کنیم و این حمایت و همبستگی جهان اسلام با موضع و آرمان فلسطین را نشان دهیم.

وی ادامه داد: امروز مردم جهان از یک سو با دیدن مقاومت مردم فلسطین و از سوی دیگر وحشی‌گری رژیم صهیونیستی، با دید جدیدی به مساله فلسطین نگاه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار