معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تدوین بسته تحولی تربیت بر مدار پالایش و پایش

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از تشکیل دبیرخانه کشوری طراحی و تدوین بسته تحولی پالایش و پایش تربیتی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تدوین بسته تحولی تربیت بر مدار پالایش و پایش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی گفت: در این طرح برنامه­‌ها و فعالیت­‌های سازمان با پشتوانه ارزش‌گذاری و ارزشیابی در بوته‌ نقد و بررسی قرار می­‌گیرند و به واسطه­ حلقه­ ارزیابی و ارزشیابی، توان اصلاح و ارتقاء پیدا می‌کنند.

او افزود: برنامه­‌ها و فعالیت­‌های تربیتی به جهت ماهیت پیچیده متغیرها و حضور انسانی در مرکز این فعالیت­‌ها، اهمیتی دو چندان می‌­یابد و ارزیابی از این فعالیت­‌ها، دشوار­تر می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با عنایت به ضرورت ارزشیابی و رصد پیوسته برنامه­‌ها از یک سو و از سویی دیگر تکالیفی که سند تحول بنیادین در این خصوص را دنبال می‌کند؛ اندیشه­‌ طراحی و تدوین بسته­ تحولی پالایش و پایش تربیتی شکل گرفته و زمینه لازم برای تحقق این امر فراهم شد.

هاشمی گفت: این بسته­ تحولی با وام­‌گیری از مفاهیم و مضامین بنیادین سند تحول، برای پاسخگویی به نیاز ارزشیابی هوشمندانه از برنامه‌ها و فعالیت­‌ها، مجموعه­‌هایی متشکل از چند فیلم و کتاب شامل مبانی نظری پالایش و پایش تربیتی از منظر سند، پالایش تربیتی و مراحل آن، پایش تربیتی و ملاک و پالایش و پایش تربیتی در عمل را ارائه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار