در گفت‌وگو با پانا:

نقوی‌حسینی: همه نامزدهای انتخابات باید تسلیم قانون باشند

مردم فریب شعارها و وعده‌های خوش رنگ و لعاب را نمی‌‌خورند/نامزدهای ریاست جمهوری مردم را ناآگاه یا کم اطلاع تصور نکنند/رقابت دو جبهه در جامعه نه تنها مفید است بلکه باعث شور انتخاباتی و افزایش مشارکت خواهد شد

تهران(پانا) - نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خواست که مردم را ناآگاه یا کم اطلاع تصور نکنند

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نقوی‌حسینی: همه نامزدهای انتخابات باید تسلیم قانون باشند

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه با ورود جریان‌ها، احزاب و نامزدها در عرصه انتخابات رقابت و آرایش سیاسی شکل می‌گیرد، اظهار کرد: «در این میان ائتلاف‌هایی هم به وجود می‌آید و آرایش سیاسی را به دو جبهه تبدیل می‌کند و مسلماً خمیر مایه انتخابات را هم دوقطبی خواهد کرد.»

وی اضافه کرد: «در رقابت‌های سیاسی مانند انتخابات شاید جامعه به دو جبهه یا طرفداری از دو نامزد تقسیم‌بندی ‌شوند؛ تا زمانی‌که رقبا و طرفداران آنان فضای انتخابات و جامعه را به تنش و آشفتگی یا تخریب سوق ندهند هیچ ایرادی به دوقطبی‌سازی وارد نیست.»

این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه رقابت‌ها باید در چارچوب قانون و براساس مقررات باشد، افزود: «همه نامزدها باید تسلیم قانون باشند و قبل، حین و بعد از رقابت و انتخابات باید به قوانین تمکین کنند. رقابت دو جبهه در جامعه نه تنها مفید است بلکه باعث شور انتخاباتی و افزایش مشارکت خواهد شد.»

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه از شعار و وعده‌های برخی کاندیداهای احتمالی انتقاد کرد و گفت: «بعضی وعده‌ها و شعارها خارج از اختیارات تعیین شده در قانون اساسی است و رئیس‌جمهور براساس قانون توان انجام یا اجرای آن‌ها را ندارد. به نامزدهای ریاست جمهوری توصیه می‌کنم که مردم را ناآگاه یا کم اطلاع تصور نکنند.»

نقوی حسینی تأکید کرد: «امروز جامعه و مردم ایران به منابع اطلاعاتی دسترسی دارند؛ اعداد و ارقام درآمدی و هزینه‌ای کشور را می‌دانند و مانند سابق نیست که چیزی بر مردم پنهان باشد. بالاخره عدد و رقم بودجه سالانه کشور مشخص است و درآمدها یا هزینه‌ها هم معلوم هستند.»

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان افزود: «از مصاحبه‌ها و سخنان برخی کاندیداها تعجب می‌کنم؛ می‌گویند برای تمام جوانان شغل ایجاد می‌کنیم یا همه را مسکن می‌دهیم و زمینه ازدواج همه را فراهم می‌کنیم! اصلا آمار بیکاران کشور را دارند و می‌دانند که برای ایجاد شغل باید چقدر هزینه کنند؟ اگر می‌دانند که چنین رقمی از بودجه سالانه کشور فراتر خواهد رفت پس چگونه و بر چه پایه و اساسی چنین شعارهایی را می‌دهند؟»

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «نفت، گاز، مالیات، فروش خدمات و توریست جزو منابع درآمدی ایران بحساب می‌آیند و از جای دیگری هم نمی‌توان درآمدی خلق کرد و کف و سقف درآمدها هم مشخص است. از کاندیداهای ریاست جمهوری برادرانه خواهش می‌کنم که در صداوسیما یا رسانه‌ها هرچه دلشان می‌خواهد، بیان نکنند. چراکه مردم فریب شعارها و وعده‌های خوش رنگ و لعاب شما را نمی‌خورند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار