مدیرکل امور بانوان گیلان:

کتاب و کتابخوانی بهانه ای برای ارتباط حسنه اعضای خانواده باشد

رشت ( پانا) -  مدیرکل امور بانوان گیلان، یکی از دغدغه های حوزه زنان و خانواده را گفت وگوی بین اعضای خانواده دانست و گفت باید به بهانه کتاب و کتابخوانی زمینه ایجاد ارتباط حسنه بین اعضای خانواده را فراهم کنیم.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب و کتابخوانی بهانه ای برای ارتباط حسنه اعضای خانواده باشد

به گزارش روابط عمومی کتابخانه عمومی استان، زهرا یعقوب نژاد در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهر صومعه سرا، راه اندازی کتابخانه مادر و کودک را یک پروژه خلاق و ابتکاری دانست و عنوان کرد: هم افزایی دستگاه های اجرایی استان برای افتتاح کتابخانه پروفسور مریم میرزاخانی نشان دهنده اهتمام مدیران نسبت به مقوله کتاب و کتابخوانی است.

وی یکی از دغدغه های حوزه زنان و خانواده را گفت وگوی بین اعضای خانواده دانست و ادامه داد: چنین پروژه هایی که نقش مادران را در کنار فرزندان می بیند، موجب شکل گیری فضای گفت وگو در کنار ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با اشاره به نقش کتابخانه های ویژه مادر و کودک در ارائه آموزش و مشاوره جهت برقراری ارتباط سالم و ایجاد مهارت های زندگی برای اعضای خانواده، گفت: باید به بهانه کتاب و کتابخوانی زمینه ایجاد ارتباط حسنه بین اعضای خانواده را فراهم کنیم.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز، از این کتابخانه به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان یاد کرد و گفت: این فضای کتابخانه ای در جوار مدرسه و داخل بافت جمعیتی محله قرار دارد و صبح ها به دانش آموزان و بعد از ظهرها به مخاطبان محله ارائه خدمت می کند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر قرار گرفتن کتاب در سبد فرهنگی خانوار، اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی زمینه شادابی و نشاط خانواده ها را فراهم می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، منابع و محتوای موجود در کتابخانه پروفسور مریم میرزاخانی را مرتبط با مسائل آموزشی و تربیتی و ارتقای سطح دانش مخاطبان دانست و عنوان کرد: کلیه کتابخانه های عمومی استان را مجهز به بخش کودک و نوجوان کردیم تا بتوانیم فرزندانی متفکر و آینده ساز برای میهن اسلامی تربیت کنیم.

کرمی، با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی به دنبال ایجاد فضای مناسب مطالعه برای مخاطبان است، متذکر شد: دسترسی آسان به منابع کتابخانه ای، اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا در دستور کار کتابخانه های عمومی استان قرار دارد.

وی از تجهیز دومین کتابخانه عمومی ویژه مادر و کودک گیلان با ۱۰۰۰ عنوان کتاب خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۱۸ میلیون تومان اعتبار جهت تجهیز و آماده سازی این کتابخانه تخصیص یافته است لذا درصدد توسعه کتابخانه های مادر و کودک در بافت های پر جمعیت شهری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار