خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی به زودی راه اندازی می‌شود

اردبیل(پانا) – مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل اعلام کرد مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی فراهم شده و به زودی راه اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۴۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی به زودی راه اندازی می‌شود

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل،نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در جریان بازدید از خانه موذن‌زاده اردبیلی گفت: با توجه به اهمیت این بنا با تلاش‌های انجام‌شده این بنای مهم فرهنگی سال گذشته ثبت ملی شد تا در راستای احیا و تبدیل آن به موزه خاندان موذن‌زاده اردبیلی اقدام شود.

او با بیان اینکه امسال این خانه تملک شد افزود: این بنا سریعا مرمت و استحکام بنا خواهد شد تا خانه‌موزه خاندان موذن‌زاده ایجاد شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه خاندان جلیله موذن‌زاده، حق بزرگی بر گردن این مرز و بوم دارند، عنوان کرد: نوای ملکوتی این بزرگواران و ندای توحیدی که در بانگ اذانشان نهفته بود همواره جاری و ساری خواهد بود.

فلاحی افزود: حفظ و نگهداری مواریث فرهنگی این‌چنینی که زمینه‌ساز تعالی جایگاه اردبیل در طول تاریخ شده‌اند، از وظایف ذاتی ماست که باید به نحو احسن انجام می‌گرفت.

او با اشاره به اینکه حفظ این بنا که در طول ادوار کانون فرهنگ‌سازی شده بود باید به صورتی فاخر انجام می‌گرفت، اذعان کرد: خانه‌موزه خاندان موذن‌زاده زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به بهترین شکل طراحی و برای عموم بازگشایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار