سرمایه گذاری ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های صنعتی در استان اردبیل

اردبیل(پانا) – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از ۴۵ سرمایه گذاری ۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های صنعتی در این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاری ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های صنعتی در استان اردبیل

به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل ، رامین صادقی، رئیس سازمان سازمان صمت استان در جلسه بررسی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اشتغال در بخش صنعت یکی از اهداف مهم در طول سالیان گذشته بوده است که درصدد هستیم تا پایان امسال اشتغال‌زایی در بخش صنعت را تا ۳۴ درصد ارتقا دهیم.

او بیان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب با در نظر گرفتن قابلیت‌های فردی و نیز رفع معضل بیکاری یک اولویت اساسی در این زمینه است به طوری که زمینه‌ساز فرصت کارآفرینی برای افراد پایین ۲۵ درصد است که راه‌اندازی واحد‌های صنعتی در حوزه اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: فعال‌سازی واحد‌های راکد و نیز افزایش تولید با هدف تقویت اصناف تولیدی روند مثبتی به دست آورده و به دنبال ایجاد ۹ هزار و ۱۶۱ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن هستیم که در این زمینه تلاش‌های خوبی در این حوزه انجام یافته است.

صادقی ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ هزار بافنده با اشتغال ۸ هزار نفر محقق شده و در این زمینه فعال‌سازی بیمه و کارت بافندگی برای فعالان این عرصه حمایت‌های خوبی انجام یافته که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای برای پوشش بیمه‌ای در قالب بیمه عشایری و روستایی مبنای کار قرار گرفته است.

او اظهارکرد: که درصدد هستیم این آمار را به صورت دقیق ثبت و مشخص کنیم و در راستای ارتقای شاخص‌های مورد نظر نیز آن طور که باید به میزان مناسب ۷۱ درصدی دست یابیم.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: در حال حاضر ۹۵۰ جواز تأسیس در استان صادر شده و به همین منظور ۴۵۰ هزار میلیارد ریال با ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در دستور کار قرار دارد که بی‌شک نقطه عطفی برای توسعه استان محسوب می‌شود و طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده در اجرایی شدن فاز‌های عملیاتی ۳۰۰ طرح صنعتی تا دو سال آینده می‌توانیم موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار