عظمت قرآن از عقل انسان خارج است

شیراز(پانا)- با همکاری رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس و کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس دانش‌آموزان نواحی 4 گانه شیراز از موزه‌ قرآنی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که به همت داریوش نویدگویی مدیر انتشارات نوید شیراز گردآوری شده بود بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عظمت قرآن از عقل انسان خارج است

داریوش نویدگویی ضمن خوش‌ آمدگویی به دانش‌آموزان خطاب به دانش‌آموزان گفت: قرآن در واقع یک اعجاز است و واژه واژه از قرآن انسان ساز است و هر انسانی با هر دین و آئین باید آن را بخواند و از آن درس بگیرد.

نویدگویی با بیان اینکه نقش ایرانی‌ها در جمع آوری قرآن بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است هدف از جمع آوری این موزه‌ قرآنی را عشق و علاقه به قرآن عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه قرآن سند قدمت تمدن 3 هزار ساله‌ ایرانی-اسلامی است از مسئولان انتظار می‌رود که از این فعالیت حمایت کنند و نیازهای زیرساختی آن همچون فضای نگه‌داری آن را بهبود و گسترش بدهند.

او خطاب به دانش‌آموزان گفت: انتظار می‌رود که در کنار مطالعه‌ کتاب‌های درسی به مطالعه‌ فرهنگ و تاریخ جهان اسلام مخصوصا ، به مطالعه‌ی قرآن بپردازید.

گردآورنده‌ی موزه‌ قرآنی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شیراز را خواستگاه قرآن عنوان کرد و با بیان اینکه کتاب‌های قدیمی نیاز به مراقبت و حفاظت دارند از مردم شیراز و استان فارس خواست تا قرآن‌هایی که در خانه نگه داری می‌کنند و دارای قدمت تاریخی است را به این مکان تحویل دهند تا از این میراث ارزشمند به خوبی محافظت شود.

او با بیان اینکه در این موزه بیش از 50 نسخه‌ خطی قرآن نگه داری می‌شود گفت: نسخه‌های خطی این موزه در نوع خود بی نظیر هستند به عنوان مثال یک نسخه از قرآن در این موزه نگه داری می‌شود که نزدیک به 300 سال قدمت دارد و کاغذ آن دست ساز است که خود نشان دهنده‌ عشق و علاقه‌ مردم به این کتاب آسمانی است.

یکی از قرآن‌هایی که در این موزه نگه داری می‌شود به خط عثمان طه کاتب معروف قرآن است که آن را به گردآورنده این نسخه‌های قرآنی تقدیم کرده است.

در ادامه‌ این بازدید نویدگویی به معرفی نسخه‌های مختلف قرآن برای دانش‌آموزان پرداخت و مطالبی در خصوص صنعت چاپ و سنگ نوشته را برای دانش‌آموزان شرح داد.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: بازدید دانش‌آموزان به صورت زنده از کانال فارس فرهنگی در پیام‌رسان شاد پخش شد و مستند این بازدید که به صورت کامل‌تر است نیز در عید سعید فطر تقدیم دانش‌آموزان خواهد شد.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار