استاندار زنجان:

ورود و خروج خودروها در تعطیلات عید فطر ممنوع است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با اشاره به تعطیلات در پیش رو خبر داد که ورود هرگونه وسیله نقلیه از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ساعت ۱۲ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) به تمام شهرستان‌های این استان با هر رنگ و وضعیت کرونایی ممنوع است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود و خروج خودروها در تعطیلات عید فطر ممنوع است

به گزارش روابط عمومی استانداری کل استان زنجان فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: از مردم استان زنجان تقاضا می شود که در این مدت از استان خارج نشوند و ضمن احترام به تمام هموطنان باید گفت که خودروهای هیچ استان دیگری را نمی‌توانیم بپذیریم و کنترل های لازم انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدودیت‌های اخیر در حد انتظار نبود اضافه کرد: اما استان زنجان از این نظر، وضعیت مطلوبی نسبت به میانگین کشوری داشت.

این مسوول، با بیان اینکه به رغم سیر نزولی بستری‌های کرونایی هنوز استان از موج چهارم کرونا خارج نشده‌ است، گفت: باید بسیار مواظب بود و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کرد چرا که با توجه به مکث‌ها و حرکت‌های ویروس، احتمال بازگشت به شرایط پیک وجود دارد.

حقیقی با بیان اینکه موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت، افزود: با توجه به خیز این بیماری در استان مرگ و میر خیلی کمتر نسبت به پیک‌های گذشته به وقوع پیوست.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه استان در موج چهارم بر خلاف موج سوم بیماری زودتر به پیک قله رسید، گفت: حداکثر بستری موج سوم استان ۱۲۰ نفر بود که این تعداد در موج چهارم بالای ۱۸۰ نفر رسید و از طرفی در موج سوم ۷۴ روز طول کشید تا ۸۰ درصد تخت ها شغال شود اما این میزان در موج چهارم در مدت یک هفته به میزان ۹۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه شمار بستری افراد زیر ۳۰ سال در موج چهارم نسبت به موج سوم سه برابر بود گفت: این موضوع هشداری است به افرادی که دورهمی برگزار و تجمع کرده و بیشتر تصور می کنند که جوانان گرفتار نمی شوند.

این مسوول ادامه داد: شاید برای این افراد، اتفاقی رخ ندهد اما آمار و ارقام موج چهارم نشان می‌دهد که این دورهمی‌ها و تجمعات می‌تواند خانواده آنان را آلوده و درگیر با ویروس کند لذا هیچ فردی در هیچ سن و سالی نباید با کرونا شوخی کند.

وی با بیان اینکه موج چهارم کرونا جهش معناداری داشت، افزود: استان زنجان، اکسیژن مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کرد که شیوع موج چهارم موجب شد اکسیژن به استان‌ های دیگر ارسال نشود که از حالت انفجاری بیماری حکایت دارد.

حقیقی تاکید کرد : به رغم موج انفجاری کرونا کمترین فوتی را نسبت به موج‌های گذشته را ثبت کرد که این امر نشان از اقدامات و تلاش‌های فراوان کادر بهداشت و درمان حکایت دارد.

تغییر رنگ کرونایی نباید به معنای عادی انگاری نیست

استاندار زنجان همچمین با اشاره به تغییر وضعیت رنگ کرونایی شهرستان‌های این استان گفت: تغییر رنگ‌ها نباید فریب دهد بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید فراگیر شده و به بالای ۹۵ درصد برسد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به معنای درمان و همچنین ناقل نبودن فرد نیست، اظهار داشت: بنابراین افرادی که واکسن تزریق می‌کنند نیز پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کرده و رفتارهای احساسی در برابر کرونا را کنار بگذارند.

حقیقی با اشاره به اینکه در تصمیمات اتخاذ شده باید یکصدا عمل کرد افزود: تمام مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا باید به طور دقیق اجرا شود و همه باید در این راستا عملگرا باشند.

وی به برگزاری آزمون‌های پیش روی دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: به جز آزمون کارشناسی ارشد که به مردادماه منتقل شد، سایر آزمون‌ها طبق دستورالعمل و چارت زمانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شوند.

وی در زمینه آزمون نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم نیز گفت: تجمع اعتراضی، کار و روش خوبی نبوده و این کار ضد انقلاب است که دانش آموزان را در فضای مجازی فریب می‌دهند و تحریک می‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه از اولیا انتظار می‌رود که فرزندان خود را توجیه کنند، افزود: تصمیم جدیدی در استان گرفته نمی‌شود و آنچه که مصوبه ستاد ملی کرونا است اجرایی می شود.

استاندار زنجان با اشاره به برخی تسهیل‌ها در آزمون نهایی دانش‌آموزان گفت: ۳۰ درصد محتوای کتاب‌ها حذف شده و آزمون‌ها با لحاظ شرایط آموزش مجازی گرفته خواهد شد ضمن اینکه زمان هر آزمون نیز بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده و پروتکل‌های بهداشتی نیز به دقت در محل آزمون‌ها رعایت می‌شود که شرایط و بستر لازم برای برگزاری آزمون نهایی دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه مراقبت و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون نیز باید با قوت و قدرت تمام انجام شود، خاطرنشان کرد : یکی از مهمترین تکالیف و اولویت‌های تمام دستگاهها فراهم کردن شرایط لازم برای واکسیناسیون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار