مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳:

دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری، از مهم‌ترین اهداف تاسیس سازمان دانش آموزی است

تهران(پانا)- کرونا فرصت جدیدی را در همه فعالیت ها بخصوص فعالیت های سازمان دانش آموزی ایجاد کرد و فعالیت های مربوط به آموزش پیشتازان به واسطه فضای مجازی بیشتر در دسترس مسئولان، دانش آموزان و اولیا قرارگرفت و تجربه مربیان و آگاهی دانش آموزان در این راستا افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۸۳۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری، از مهم‌ترین اهداف تاسیس سازمان دانش آموزی است

به مناسبت بیست و دومین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی،فیروزه طالبی؛ رییس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳؛ از اهداف و دستاوردهای این سازمان سخن گفت.

طالبی؛ ضمن تبریک و خدا قوت به همه استادان، مربیان و دانش آموزان پیشتاز گفت: سازمان دانش آموزی با اهداف ارزشمندی همچون تربیت فرزندانی توانمند در عرصه های اجتماعی، هنری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی تاسیس شد تا برای ساختن حیات طیبه و مربیانی پر تلاش گام بردارد.

او با اشاره به تاسیس سازمان دانش آموزی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ با هدف ترویج مهارت های اجتماعی خاطر نشان کرد: دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری یکی از اهداف والای سازمان دانش آموزی است که اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان را افزایش داده و مسئولیت پذیری را در آنان تقویت می کند. دانش آموزان پیشتاز با همفکری، همدلی و همکاری با یکدیگر برای آموختن مهارت های اجتماعی در جهت ساختن آینده خود تلاش می کنند.

طالبی افزود:‌ در سازمان دانش آموزی، دانش آموزان در کنار مربیان خود ارتباط اجتماعی را تجربه می کنند و برای ساختن آینده خود تصمیم می گیرند. همچنین شرکت در گفتمان های اجتماعی موجب افزایش توانایی های دانش آموزان و ارائه عقاید آنان می شود و ایجاد مناظره های دانش آموزی، آنان را علاقمند به ایفای نقش در جامعه می کند.

مدیر سازمان دانش آموزی با توجه به فعالیت مجازی سازمان و پیشتازان منطقه در ایام کرونایی اضافه کرد: مربیان و دانش آموزان از ابتدای شیوع بیماری کرونا با حضور مستمر در فضای مجازی و تشکیل گروه ها و کانالهای دانش آموزی و پیشتازان در کانال آموزشی شاد، مانع تعطیلی تربیت و پرورش دانش آموزان شدند، تهیه تولید محتوا در قالب فیلم، عکس، انیمیشن، موشن گرافی، گزارش نویسی، خبرنویسی، و...توسط مربیان و دانش آموزان پیشتاز به طور مستمر انجام شد، تهیه کلیپ های آموزشی از انواع گره زنی، هویت تشکیلاتی، منش های پیشتازان با همفکری، همدلی و همکاری یکدیگر در فضای مجازی از فعالیت های مستمر در شبکه شاد بوده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در زمان بیماری کرونا و عدم حضور دانش آموزان در مدارس تمام سعی و تلاشمان را جهت ادامه فعالیت ها و ایجاد انگیزه با روش های متفاوت در دانش آموزان انجام دادیم و هرگز اجازه ندادیم خللی در پرورش فرزندان میهن عزیزمان به وجود آید. کرونا فرصت جدیدی را در همه فعالیت ها بخصوص فعالیت های سازمان دانش آموزی ایجاد کرد و فعالیت های مربوط به آموزش پیشتازان به واسطه فضای مجازی بیشتر در دسترس مسئولان، دانش آموزان و اولیا قرارگرفت و آگاهی و انگیزه دانش آموزان در این راستا افزایش یافت.

مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ در پایان، با آرزوی سلامتی و کامیابی برای تمامی دست اندرکاران گفت: با امید توفیق روز افزون در جهت پیشبرد اهداف ارزشمند سازمان دانش آموزی از پروردگار متعال سپاسگزادم برای فرصتی که در اختیار بنده حقیر قرار داده تا خدمتگزار فرزندان دلیر کشور باشم. امیدوارم هر چه زودتر با ریشه کن نمودن این ویروس منحوس دوباره در کنار یکدیگر و دست در دست هم، پیشتازانی پویا و فعال را در جامعه پرورش دهیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ ستایش آل یاسین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار