حوزه ی هنری انقلاب اسلامی استان زنجان:

تولیدی دیگر از حوزه هنری استان زنجان در حوزه نشر؛ «اندکی بنشین که باران بگذرد»

زنجان ( پانا )- کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد»، زندگی‌نامه و خاطرات شمسی فلاحتی همسر معلم شهید، سید امیرحسین موسوی به همت حوزه هنری استان زنجان و توسط انتشارات سوره مهر تولید و روانه بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تولیدی دیگر از حوزه هنری استان زنجان در حوزه نشر؛ «اندکی بنشین که باران بگذرد»

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» روایت زندگی‌نامه و همسرانه‏‌ای ساده و صمیمی از خاطرات شمسی فلاحتی همسر معلم شهید، سید امیرحسین موسوی است که به قلم لیلا داورزنی زندگی کوتاه اما عاشقانه آن‌ها روایت شده است.

این کتاب که در طی سه سال مصاحبه و گفت‌‏وگو با همسر، خانواده و دوستانش بازنویسی و نگاشته شده، فقط گوشه‏‌ای از زندگی سراسر شکوه این شهید بزرگوار است.

روایت خاطرات و زندگی‌نامه ساده و صمیمی کوتاه اما عاشقانه این دو زوج با حضور چندین بار نویسنده و قرار ملاقات با همسر شهید در روستای حسن ابدال زنجان، زادگاه شهید موسوی، ضبط و ثبت شده است که پس از حذف و بازنویسی قسمت‌هایی از خاطرات به درخواست راوی، در نهایت خاطرات به صورت داستان‏گونه و روان برای مخاطبین در کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» روایت شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

با صدای لرزان گفتم: تو رو خدا مراقب خودت باش. من می‌ترسم. لبخندی زد و گفت: گریه نکن دیگه. برای بچه خوب نیست. من برمی‌گردم. شهادت که قسمت من نمی‌شه. مگه به این راحتیاست؟! بعد مکثی کرد و گفت: خداحافظ. حلالم کن.

لب‌هایم را محکم روی هم فشار می‌دادم که هق‌هقم بلند نشود. تا جلوی در دنبالش رفتم. در را که پشت سرش بست، چیزی در درونم فروریخت.

در را باز کردم و از لای در سرک کشیدم. تا از پیچ کوچه رد شود، قدم‌هایش را شمردم. اصلاً پشت سرش را نگاه نکرد. چند لحظه همان‌طور ایستادم. در را بستم و همانجا پشت در نشستم و زار زدم.

این شعر مدام توی ذهنم تکرار می‌شد:

می‌روی و گریه می‌آید مرا

اندکی بنشین که باران بگذرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار