سردار حاجی‌زاده: پیشرفت زیادی در سامانه‌های راداری و موشکی داشته‌ایم

تهران (پانا) - فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد در سالیان اخیر پیشرفت‌های زیادی در سامانه‌های راداری و پدافندی داشته‌ایم.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سردار حاجی‌زاده: پیشرفت زیادی در سامانه‌های راداری و موشکی داشته‌ایم

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، درباره دستاوردها در حوزه سامانه‌های پدافند هوایی اظهار داشت: به لطف الهی در تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های راداری، موشکی و جنگ الکترونیک پیشرفت‌های زیادی طی سال‌های گذشته انجام شده و امروز به نتیجه رسیده و محصول داریم.

وی افزود: بکارگیری این سامانه‌ها نیازمند یک فرماندهی و کنترل بسیار دقیق است و این یک کار دفاعی و متفاوت با یک کار آفندی است و دشمن است که تعیین می‌کند از کدام مسیر می‌آید و طبیعتا سیستم کنترل فرماندهی که این سامانه‌ها را بکار می‌گیرد از پیچیدگی خاصی برخوردار است. لذا امروز در چند مرحله که در گذشته شاهد بودیم این فرماندهی کنترل تکامل پیدا کرده و امروز شاهد تحول بیشتری در این حوزه هستیم و در بکارگیری سامانه‌ها شاید نقیصه‌هایی که در گذشته بوده است کاسته خواهد شد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: این قرارگاه (قرارگاه مشترک پدافند هوایی) قرارگاه ارتش و سپاه است. یعنی نیروهای سپاه هم در کنار برادران ارتشی در این قرارگاه حضور دارند و این سامانه‌های پر تعداد کشور را باید با کمک یکدیگر مدیریت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار