اجرای طرح مدرسه پویا در مدرسه باقرالعلوم منطقه۱۹
تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۹، با اشاره به اینکه کمتحرکی و چاقی در دنیای امروز به خصوص در شرایط همهگیری بیماری کرونا آسیبهای جدی در آینده برای دانش آموزان خواهد داشت، بر اهمیت اجرای مدرسه پویا در مدارس منطقه تاکید کرد.
مهدی شاملو؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۹بیان کرد: با اشاره به اینکه کمتحرکی و چاقی در دنیای امروز به خصوص در شرایط همهگیری بیماری کرونا آسیبهای جدی در آینده برای دانش آموزان خواهد داشت، بر اهمیت توسعه کلاسهای درس تربیتبدنی در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: فعالیتهای تربیتبدنی حتی اگر هدف صرفا آموزش هم باشد، مغز را به جهت یادگیری بهتر آماده میکند.
وی بیان افزود: توسعه مهارتهای بنیادین ورزشی در دانشآموزان، تقویت کانونهای ورزشی درون مدرسهای و همچنین فرآیندهایی برای ایجاد فرصتهای مناسب ورزش دانشآموزان با خانواده از جمله مواردی است که باید بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار گیرد تا نه تنها سلامت جسم که سلامت روان نیز در آنان تقویت شود.
شاملو با اشاره به اینکه جایجای مدرسه باید پویا باشد تا دانشآموزان بتوانند به طراوت و نشاط دست یابند، خاطرنشان کرد: مدرسه پویا از اهداف اصلی سند تحول بنیادین است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد که امروز به فضل الهی مدرسه پویا در آموزشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) منطقه اجرایی شد.
در ادامه عباس نعمتی، کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه بیان کرد: باتوجه به ضرورت کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در دوره پسا کرونا، در راستای شاداب سازی و ایمن سازی فضای مدارس با تجهیز و راه اندازی مدرسه پویا به عنوان مدرسه الگو، اقدام کردیم که مدرسه پویا جایگزین حیاط پویا در مدرسه شده است و باعث شادابی و نشاط در مدرسه و پویایی و تحرک در دانش آموزان می شود.
در پایان نعمتی بیان کرد: مدرسه پویا در مناطق پائولو با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه صورت میگیرد که این طرح در منطقه ۱۹ در آموزشگاه باقرالعلوم علیه السلام با اجرای طرح هایی از قبیل لی لی، بازی های ایستگاهی و پرشی و حرکات بنیادی روی دیوار باعث ایجاد رقابت بین دانشآموزان میشود و آنها را به تحرک وا میدارد و این فعالیت ها روی ابعاد جسمی روانی آنها تاثیرگذار است. اجرایی شد.
ارسال دیدگاه