جوکار: مذاکره ایران و عربستان به نفع منطقه است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد پیشرفت مذکرات ایران و عربستان و حل اختلافات دو کشور به نفع منطقه است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جوکار: مذاکره ایران و عربستان به نفع منطقه است

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدصالح جوکار گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول حکمت، عزت و مصلحت به دنبال توسعه روابط با همه کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی است و به عربستان نیز با همین رویکرد نگاه می‌کند.

وی افزود: در چند سال گذشته و پس از روی کار آمدن گروه تندرویی در عربستان، آن‌ها تصور می‌کردند با پیروی از احساسات می‌توانند در منطقه کارهای بزرگی انجام دهند و با افتادن در آغوش آمریکایی‌ها منافع خود را تامین کنند؛ اما آنچه که شاهد بودیم تضعیف عربستان در منطقه و قدرت گرفتن جبهه مقاومت و شکست سیاست خارجی این کشور بود و افتضاح حقوق بشری قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیز کار را برای آنها سخت‌تر کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا دوست مطمئنی برای کسی نیست و هرگز برای امت اسلامی قابل اعتماد نبوده است. امروز عربستان متوجه این شده است که باید مسائل خود با ایران را حل کند و مذاکرات شکل گرفته در این چارچوب بوده و بی‌شک پیشرفت مذکرات ایران و عربستان به نفع منطقه است.

وی تاکید کرد: امیدوارم عربستان با عقلانیت و حسن نیت مذاکرات را ادامه دهد و بداند که باید منافع خود را در منطقه و جهان اسلام دنبال کند، نه از طریق بازیگران غیر قابل اعتماد خارجی که تنها به فکر منافع شخصی و پر کردن خزانه خود هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار