سرمایه گذاری در گردشگری روستایی تسهیل می شود

رشت (پانا) -معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت تسهیل امور سرمایه‌گذاران برای ایجاد طرح‌های گردشگری بویژه در حوزه گردشگری روستایی اولویت این اداره کل در راستای توسعه اقتصاد گردشگری است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاری در گردشگری روستایی تسهیل می شود

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان، رضا حسن پور گفت: استفاده از ظرفیت پرداخت تسهیلات کم‌ بهره به متقاضیان در راستای رونق بخشی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مورد اهتمام است و در این راستا در نخستین جلسه کمیته فنی سال جدید پرداخت تسهیلات بانکی به پنج طرح متقاضی ایجاد تأسیسات گردشگری در حوزه بوم‌گردی تصویب شد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل سه طرح ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی، یک طرح مرمت بوم‌گردی و ایجاد سفره‌خانه سنتی است که مجموع تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها ۳۰ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه بانک ها با پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده، موجبات رغبت سرمایه گذاران و تسریع در توسعه صنعت گردشگری استان را فراهم آورند، یادآور شد: از همه طرح‌های بوم‌گردی، تاسیسات گردشگری و راه اندازی، توسعه و تجهیز کارگاه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری توسط هنرمندان صنایع دستی استقبال می‌شود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: ۱۲۶ واحد بوم‌گردی گردشگری در استان فعال است و تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده اند.
حسن پور با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مناسب یعنی تولید اشتغال پایدار و تقویت چرخه اقتصادی که خود منجر به کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و عقب‌ماندگی اقتصادی می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط و مشکلات بوجود آمده بر اثر کرونا که اقتصاد گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است، اهمیت و نقش بخش های تخصصی این اداره کل در راستای برون رفت از این وضعیت بیش از پیش حائز اهمیت است.
وی یادآور شد: بررسی طرح های سرمایه گذاری گردشگری استان به‌منظور رونق هرچه بیشتر این صنعت در دستور کار قرار گرفته و پیگیری های لازم نیز در این راستا انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار