آیین استانی تقدیر از معلمان نمونه فارس برگزار شد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروزه کار معلمی دشوارتر از قبل شده است گفت: با بروز کرونا تمام شیوه‌ها و مدل‌های آموزش ما که حاصل چندین دهه تجربه آموزی بود از بین رفت و کلاس‌ها تبدیل به اتاق‌های شیشه‌ای شدند که منجر به مشاهده رفتار و گفتار معلم از سوی تمام اولیا شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین استانی تقدیر از معلمان نمونه فارس برگزار شد

فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از معلمان نمونه منطقه‌ای سراسر استان فارس که به صورت مجازی برگزار شد گفت: ارزش کار معلمی آنقدر بالا است که مولفه‌ها و شاخصه‌های یک نبی و پیامبر را میتوان در وجود تک تک معلمان مشاهده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از خوبی‌های کلاس‌های مجازی این بود که ایثارگری‌ها و تلاش‌های معلم برای همگان روشن شد و این مساله در تقویت جایگاه این عزیزان در جامعه بسیار اثر بخش است.

اسماعیلی با بیان اینکه معلمان فداکار فارسی تعداد زیادی گوشی و تبلت به دانش آموزان محروم ازتحصیل و نیازمند اهدا کردند گفت: تهیه و تقدیم بسته‌های معیشتی و لوازم کمک آموزشی به دانش‌آموزان از دیگر کارهای ارزشمند معلمان در دوران کرونا بوده است.

وی افزود: زکات علم نشر آن است و فرهنگیان ما باید با در اختیار قرار دادن محتواهای ارزشمند و استاندارد تولید شده برای تمام دانش‌آموزان و معلمان دیگر در اشتراک‌گذاری تجربیات و توسعه دانش یکدیگر سهیم باشند.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به تلاش‌های خودجوش معلمان در مواجه با کرونا ویروس گفت: در شرایط بحرانی کرونا ویروس نه تنها تعلیم و تربیت تعطیل نشد بلکه با تلاش خودجوش معلمان کلاس‌های درس به داخل منازل کشانده شد و معلمان با تمام قوت و تمام وقت در خدمت دانش‌آموزان بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

محسن کلاری با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت مقام معلم کار خود را از اوایل بهمن ماه سال گذشته آغاز کرده است گفت: تا به امروز 15 جلسه کاری منظم در این زمینه تشکیل شده است که با نام نویسی و استقبال بی‌نظیر همکاران بیش از 21 هزار معلم در سامانه جلوه‌های ویژه ثبت‌نام کردند.

کلاری افزود: از این تعداد با داوری‌های منظم و فشرده توسط یک هزار و 350 معلم، 316 اثر به مرحله استانی راه یافتند که 19 تن از این عزیزان به عنوان معلمان نمونه استانی و 1 نفر به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد.

معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس ادامه داد: امسال با 4 محور حرفه‌ای، تخصصی، اخلاقی،عشق و ایثار تمام چارچوب 40 سال گذشته به هم ریخت وجلوه‌های ویژه مهمترین بخشی بود که می توانستند برای معلمینی که تمام وقت خود را خلاقانه صرف تدریس کرده بودند تعیین کننده باشد.

کلاری در تشریح پاره ای از اقدامات صورت گرفته در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: تقدیر از پنج تن از معلمان نمونه استان به نمایندگی از جامعه معلمان فارس با حضور استاندار فارس و رییس محترم جمهور در استانداری، دیدار تعدادی از معلمان با رییس محترم مجلس شورای اسلامی، دیدار تعدادی از معلمین منتخب با وزیر و سخنرانی یکی از آنها در این دیدار به نمایندگی از استان فارس از جمله اقدامات صورت گرفته در هفته بزرگداشت مقام معلم بوده است.

وی ادامه داد: تماس تلفنی مدیر کل آموزش و پرورش فارس و اعضای شورای معاونین با 270 تن از معلمان استان و تبریک هفته معلم به این عزیزان، حضور مدیر کل آموزش و پرورش در 2 برنامه زنده از سیمای مرکز فارس ،تقدیر از 5 تن از معلمان بازنشسته، راه‌اندازی پویش ارزشمند سپاس معلم در استان، تقدیم 350 هدیه به معلمان منتخب استانی و منطقه‌ایی، معرفی 6 نفر از داوران برای داوری ملی، راهیابی یکی از معلمان نمونه به مرحله کشوری از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته معلم بوده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس نیز در این مراسم گفت: در عصر لیبرالیست معلمی بنام امام خمینی ظهور کرد و تمام معادلات تاریخ را بر هم زد و خوشبختانه شاگردانی از مکتب حضرت امام (ره) متولد شدند که توانسته اند راه حضرت امام را به نحو احسنت ادامه دهند.

ناصر جوکار با بیان اینکه معلمان خود تاریخ‌های انقلاب هستند گفت: از رسالت‌های اصلی بسیج فرهنگیان این است که هیچ‌گاه اجازه ندهد به جایگاه و منزلت معلم خدشه‌ای وارد شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه معلمان خطوطی سفید در لابلای صفحه‌های سیاه تاریخ‌اند گفت: هیچ چشمی جز چشم خدا قادر به دیدن زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی معلمان نیست و برای همه معلمان عزیز آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

در پایان این جلسه به صورت همزمان از معلمان نمونه استانی توسط روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار