جدیدترین شماره نشریات «رشد آموزش زبان و ادب فارسی و رشد آموزش فیزیک» منتشر شد
تهران(پانا) - جدیدترین شماره فصلنامههای رشد «آموزش زبان و ادب فارسی و آموزش فیزیک» توسط سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی؛ مجلات رشد به عنوان جزئی از برنامه درسی در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی تولید و در دو گروه ماهنامهها (دانشآموزی ـ بزرگسال) و فصلنامههای تخصصی (علوم انسانی و علوم پایه و فنی) منتشر میشوند.
سومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش زبان و ادب فارسی (دوره سیوسوم، شماره پیدرپی ۱۳۲، بهار ۱۴۰۰) از گروه فصلنامههای علوم انسانی، برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در ۴۸ صفحه منتشر شد.
مخاطبان فصلنامه رشد آموزش زبان و ادب فارسی در بهار این مطالب را میخوانند: هَمه اجزای عالَم عاشِقانَ اند!؛ قسمت دوم میزگرد ارزشیابی کتابهای فارسی و نگارش دوم متوسطه؛ بررسی تأثیر کاربرد آیات قرآن و احادیث در شاهنامه؛ تحلیل شیوه آموزش توسعه مطلب «بارش فِکری» در تقویت نگارش دانشآموزان پایه دهم؛ نحو زبان در تاریخ بیهقی بررسی جمله و ساختمان آن در درس «قاضی بُست»؛ در دامنههای خوشاکو؛ جایگاه فرهنگ و اخلاق در نظام آموزشی؛ با تکیه بر سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ...
همچنین سومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش فیزیک (دوره سیوششم، شماره پیدرپی ۱۲۹، بهار ۱۴۰۰) از گروه فصلنامههای علوم پایه و فنی برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در ۴۸ صفحه منتشر شد.
در این شماره از رشد آموزش فیزیک مطالبی از جمله عدالت آموزشی؛ آموزش بدون مدارس در دوران کووید ـ ۱۹؛ مروری بر عملکرد فیزیکی قلب؛ مطالعه پرتوهای نور با تلفن هوشمند؛ گفتوگو با مجید عتیقی؛ عملکرد خازن و عوامل مؤثر بر آن به کمک آزمایشگاه مجازی PhET؛ نگاهی به نقش آزمایشگاه در تدریس علوم؛ مقاومتهای انسانی؛ مایکل فارادی، دانشمندی تجربی و...منتشر شده است.
فصلنامه رشد آموزش زبان و ادب فارسی به سردبیری محمدرضا سنگری و فصلنامه رشد آموزش فیزیک به سردبیری احمدرضا اعرابی و با نظارت دفتر انتشارات و فناوری آموزشی منتشر میشوند.
ارسال دیدگاه