گلرو: روز قدس، نماد مسئولیت ملت‌های آزاده در قِبال فلسطین است

تهران (پانا) - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با اشاره به اقدام مشروع ایران در چارچوب منشور ملل متحد برای حمایت از ملت‌ تحت اشغال فلسطین، تاکید کرد جمهوری اسلامی در خط اول مبارزه با اشغال‌گری رژیم صهیونیستی است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
گلرو: روز قدس، نماد مسئولیت ملت‌های آزاده در قِبال فلسطین است

به گزارش روابط عمومی مجلس، عباس گلرو ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: مسئله فلسطین موضوع صرفا فلسطینی یا عربی یا اسلامی نیست، بلکه مساله جهانی و انسانی است. جمهوری اسلامی ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و تحت رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از آرمان فلسطین حمایت کرده و آن را وظیفه انسانی و دینی خود می‌داند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که روند سازش مصر با اسرائیل در جریان بود، وضعیت را دگرگون کرد و مانع نابودی فلسطین و موجب احیای آرمان مردم فلسطین شد. جمهوری اسلامی ایران طی سنوات گذشته در خط اول مبارزه با اشغال‌گری رژیم صهیونیستی قرار داشته و از گروه‌های مقاوت حمایت کرده است.

گلرو در ادامه به نامگذاری روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) روز «قدس» را به عنوان نماد مسئولیت ملت‌های آزاده دنیا در قِبال مسئله فلسطین نامگذاری کردند و این حادثه مهم تاریخی توانسته تاثیر زیادی در مسئله فلسطین داشته باشد. ایجاد خودآگاهی در بین مردم فلسطین و منطقه نیز موجب شده تا آرمان این سرزمین به فراموشی سپرده نشود.

عضو هیات امنای دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی فلسطین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگری را برافراشته و جریان مقاومت را رهبری کرده است، افزود: طرح دموکراتیک ایران برای حل مسئله فلسطین تحت عنوان «همه پرسی در سرزمین فلسطین» از مهمترین گام‌هایی است که برداشته شده و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است. هدف این طرح بازگشت آوارگان فلسطین در گام نخست، سپس برگزاری همه پرسی با مشارکت همه ساکنان این سرزمین تاریخی اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و در مرحله سوم توافق برای تشکیل نظام سیاسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در سنوات گذشته مصوباتی در حمایت از حقوق ملت فلسطین، مبارزه با اشغالگری، مقابله با عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی و تحریم کالاهای اسرائیلی داشته است، اظهار کرد: ما به عنوان گروه دوستی و پارلمانی ایران و فلسطین از حق مردم فلسطین در برخورداری از حقوق خود، دفاع و حمایت کرده و در روز جهانی قدس همبستگی خود را با مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت اعلام می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار