مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی:

۱۵ میلیون متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شد

بیرجند(پانا) - مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از مهار ۱۵ میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استان طی بارندگی های سه روز گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ میلیون متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شد

به گزارش اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: بارندگی های سه روز گذشته موجب جمع آوری ۱۵میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استان شد.

او با بیان اینکه این استان از جمله مناطق درگیر با بحران کم آبی و خشکسالی بی سابقه است، بیان کرد: توجه به سازه های ابخیزداری در مدیریت لحظه ای سیلاب مهم است که مسئولان باید بیشتر توجه کنند.

نصر آبادی با بیان اینکه حدود یک سوم مساحت استان معادل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد، تصریح کرد: نفوذ آب در این اراضی به علت وجود نداشتن ریشه گیاهان و به هم پیوستگی شدید خاک، در حد متوسط به پایین است و در برخی مناطق همچون دق های کاملا رُسی، نفوذ آب نزدیک به صفر است.

وی با اشاره به اینکه مهار روان آب ها راهی برای گذر از کم آبی در استان است، اضافه کرد: برای مهار روان آب های سطحی و سیلاب ها، سازه های آبخیزداری به صورت های خاکی، سنگی و بیولوژیک در استان احداث می شود که باید به حوزه توجه دو چندان داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی تصریح کرد: احیاء کشاورزی، امید به زندگی و برگشت به روستاها، کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب چاه‌ها و قنات‌ها در اثر سیل، از جمله دستاوردهای سازه‌های آبخیزداری در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار