14 میلیون کودک نیازمند داریم

تهران (پانا) - در شب بیست و دوم جشن رمضان ۱۴۰۰، مهمان هایی با قصه های متفاوت به گفتگو پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
14 میلیون کودک نیازمند داریم

به گزارش روابط عمومی جشن رمضان، در بیست و دومین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی، علیرضا عسگریان معاون مشارکت های مردمی حضور پیدا کرد.

این برنامه قصد دارد همانند هرسال جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را به جامعه منتقل کند. از این رو هرشب میزبان مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

علیرضا عسگریان معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با بابک افرا و زینب پورابراهیم توضیح داد: محسنین فرزندان ما هستند که بدسرپرست می باشند. در حال حاضر ۹۰۰ هزار حامی واریم که بیش از ۲ میلیون کودک را تحت حمایت دارند. تعداد ایتام ما ۱۴۵ هزار و تعداد محسنین بیستر و قریب به ۲۰۰ هزار نفر است. در وضعیت اقتصادی فعلی، ۶۰ هزار نفر به ایتام و محسنین ما اضافه شد.

وی با بیان اینکه در این شرایط بیش از ۱۴ میلیون کودک نیازمند وجود دارد گفت: کمیته امداد ۶ و نیم میلیون نفر را تحت پوشش دارد. توصیه و رفتارهای امام علی(ع) و شهادت ایشان در این ماه مبارک، سندی برای سفارش رسیدگی به ایتام است. همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند بهترین خانه خانه ای است که حداقل یک فرزند یتیم را به سرپرستی گرفته باشد.
خانواده های ایرانی که بسیار هم بامحبت و مهربان هستند، وقتی فرزندشان به دنیا می آید می توانند یک فرزند دیگر را در کنار او تحت پوشش خود بگیرند.

عسگریان اظهار کرد: برنامه جشن رمضان برنامه بسیار خوبی است، شما می توانید یک پویش دو روزه در برنامه راه بیندازید که در دل پویش ایران همدل باشد. من برای ایران فقط میتوانم ایران همدل را به کار ببرم از بس که مردم ایران مهربان و رفتارشان گواراست. من خود از این مهربانی متحیر مانده ام. در سال ۹۷ ، تعداد خیرین ما ۳۰ درصد افزوده شدند اما در سال ۹۹، این آمار رشد ۷۱ درصدی داشت. حمایت های کودکان از مرز ۱۵۰۰ میلیارد تومان گذشته است که این فقط نشان از محبت مردم ایران است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه مهربانی بین مردم سرایت می کند تصریح کرد: خیرین وقتی وصل شوند دیگر جدا نمی شوند، ساده اند، احترام بیشتری در جامعه دارند، وضع اقتصادی آنان خوب است، اینها از پیامدهای کار خیر برای آنهاست.

وی تاکید کرد: شب بیست و سوم رمضان معادل با یکصد رکعت نماز است. امشب باید نفس عمیق بکشیم و دستمان را به سوی سفره ای از حضرت امیر که پهن شده دراز کنیم تا چیزی هم نصیب ما شود. صدقه هدیه الهی است که ماندگاری مردم دین دار ایران را بیشتر میکند.

در ادامه هادی فیض آبادی خواننده جوان پس از یک قطعه مناجات خوانی به گفتگو نشست.

فیض آبادی درباره مناجات خوانی گفت: مناجات یک سبک از آواز است که همه اقوام در شکل و فرم های مختلف آن را اجرا می کنند و شخص خواننده لزوما نباید خواننده حرفه ای باشد. من دوست دارم قطعه علی جویم علی گویم را اجرا کنم.

وی افزود: من موسیقی را با نواختن ساز نی نزد استاد کیانی نژاد شروع کردم. آواز را هم بعدها نزد اساتیدی همچون مظفر شفیعی و احمد ابراهیمی تعلیم دیدم. چند سال پیش هم در جشنواره موسیقی کشور ارمنستان مقام اول را در رشته آواز کسب کردم.

فیض آبادی درباره اجرای نقش در اپرای عاشورا گفت: اپرای عاشورا به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور و به اتفاق ارکستر سمفونیک اجرا شد. من هم نقش امام حسین(ع) را می خواندم.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار