اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

روند صعودی کرونا؛ بیماری در 6 استان به اوج رسید

تهران (پانا) - افزایش آمار کرونا در کشور، اعلام آخرین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی، ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به ایران، به اوج رسیدن بیماری کرونا در 6 استان و شناسایی کرونای هیبرید هندی - کالیفرنیایی در کشور از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که گذشت.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
روند صعودی کرونا؛ بیماری در 6 استان به اوج رسید

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که عمده این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه آمده است:

آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون تعداد دو میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد دو میلیون ۳۹ هزار و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که پنج هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار تزریق واکسن کرونا

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۲۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۰ دُز رسید.

اعلام جدیدترین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی

در هفته‌ای که سپری شد، آخرین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی کشور اعلام شد و بر اساس آن ۱۰۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۱ شهر در وضعیت زرد قرار گرفتند. در آخرین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی، هیچ شهری در وضعیت آبی کرونا قرار ندارد.

ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به ایران

در هفته‌ای که گذشت، محمدحسین قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر از ورود بزرگ ترین محموله واکسن کرونا به کشور خبر داد و اعلام کرد که محموله نخست به میزان یک میلیون دُز که بزرگترین محموله وارداتی واکسن تاکنون است، وارد کشور شد.

اوج بیماری کرونا در 6 استان

جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس‌جمهوری در هفته‌ای که گذشت برگزار شد و طبق اعلام علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روند افزایشی این بیماری در 25 استان متوقف شده است اما بیماری کرونا در 6 استان تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به اوج رسیده است.

آغاز واکسیناسیون 75 تا 80 ساله‌ها از هفته آینده

فاز یک واکسیناسیون کرونا در کشور برای نیروهای بهداشتی و درمانی تمام شد و فاز دوم برای افراد بالای ۸۰ ساله شروع شده است و به گفته رئیسی، از هفته آینده ۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها و بعد از آن ۶۵ تا ۷۰ ساله شروع می‌شود و سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا نیز آماده است به زودی به مردم معرفی می‌شود.

شناسایی کرونای هیبرید هندی - کالیفرنیایی در کشور

در استان آذربایجان غربی در ماکو و شوت در یک مجموعه‌ای که توسط کارگران هندی، اداره می‌شد، حداقل 10 مورد جدید از ویروس جهش یافته شناسایی شده است که این 10 مورد، یک نوع ویروس هیبرید هندی کالیفرنیایی و یکی از بدترین انواع سوغاتی هایی است که می‌شود برای جمهوری اسلامی آورد. این‌ها را سعید نمکی، وزیر بهداشت گفته است. وی همچنین تاکید کرد که در برخی استان‌ها، غیر از ویروس جهش یافته انگلیسی، جهش‌های جدید دیگری شناسایی شده‌اند. در استان هرمزگان، سه نمونه محرز شده ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی شناسایی شده بودند که این نمونه‌ها، به 5 مورد قطعی و 30 مورد جدید مشکوک است که از دید ما این موارد مشکوک، نزدیک به قطعی است. بنابراین بین 35 تا 38 مورد جدید از ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی در استان هرمزگان وجود دارد.

ماجرای مرگ گورخر آفریقایی در ایران

در هفته گذشته سه رأس گورخر آفریقایی که دو ماده و یک نر بودند و از هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت به باغ وحش صفادشت تهران منتقل شدند و تنها یک روز بعد از انتقال گورخر نر تلف شد، اما دلیل آن مشخص و تأیید شده نبود تا اینکه فیلمی از شیوه انتقال، برخورد غیرحرفه‌ای و خشن با این حیوانات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. در این فیلم سه رأس گورخر آفریقایی سرگردان و هراسان در بین گروهی از مردان دستپاچه و وحشت‌زده، ایستاده‌اند که یکی از آنها داخل جوی آب می‌افتد و پای چپش می‌شکند و شدت شکستن استخوان به حدی است که پا کاملاً پیچ خورده و حیوان بینوا حتی امکان خروج از جوی آب را ندارد، با این حال، یکی از مردان خشمگین و عصبی، به‌شدت با شیء به سر و گردن او می‌کوبد و تلاش دارد به زور حیوان را از داخل جوی آب خارج کند. در پی این حادثه شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از تلف شدن این گونه باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده و سازمان حفاظت محیط زیست به طور قطع با بررسی تمام جوانب این حادثه با مقصران این حادثه تلخ بدون هیچ گونه چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد.

سقوط کارمند سفارت سوئیس از برح 18 طبقه

در هفته‌ای که گذشت، یک فرد ۵۲ ساله از برجی 18 طبقه در کامرانیه سقوط کرد و جان خود را از دست داد. بر اساس سازمان اورژانس این فرد یکی از کارمندان زن در سفارت سوئیس بوده است که پلیس نیز پیگیر علت این حادثه است.

سیل در 7 استان و 10 کشته بر اثر سیل

وقوع سیل در هفته‌ای که گذشت در 7 استان موجب شد تا 10 نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار