عامل ترک و خشکی پا کمبود این ویتامین است

تهران (پانا) - یافته‌ها نشان می‌دهد که کمبود ویتامین B3 می‌تواند سلامت پوست و موها را به خطر بیاندازد و باعث خشکی و ترک خورده پاشنه‌های پا شود.

کد مطلب: ۱۱۸۲۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
عامل ترک و خشکی پا کمبود این  ویتامین است

‌به‌گزارش آخرین خبر، به نقل از express، کمبود مصرف ویتامین B3 گاهی به دلیل مصرف بالای مشروبات الکلی رخ می دهد. اما گاهی نیز کمبود خفیف این ویتامین علائمی چون سوءهاضمه، استفراغ، خستگی، زخم های تبخالی . افسردگی را به دنبال دارد. اما محققان به تازگی دریافتند که خشکی و ترک خوردگی پاشنه پا نیز می تواند نشانه کمبود این ویتامین در بدن باشد.

ویتامین B را معمولا با عنوان «نیاسین» می شناسند که مقدار کم آن در قسمت های مختلف بدن که تغییرات زیادی در سطح سلولی دارند مانند پوست یا دستگاه گوارش، بیشتر قابل توجه است. به گزارش سیناپرس،این ماده مغذی نقشی حیاتی در سوخت و ساز انرژی ایفا می کند. در واقع، بدون وجود ویتامین B3 بدن قادر به تبدیل انرژی موجود در غذا به انرژی موردنیاز بدن نیست.
این ویتامین همچنین حاوی آنتی اکسیدان بالایی است که با رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کند. ویتامین B3 مولکول های بی ثباتی هستند که در صورت بالا رفتن میزان آن، به بدن آسیب وارد کرده و باعث ایجاد بیماری «پلاگر» می شود.

یکی از علائم بیماری «پلاگر» خشکی و پوسته پوسته شدن پوستی است که در قسمت های مختلف بدن مانند پاشنه های پا می شود. همچنین بیماری «پلاگر» با زوال عقل، اسهال و التهاب پوستی هم مشخص می شود. التهاب پوستی مرتبط با «پلاگر» معمولا خود را با جوش هایی روی صورت، لب ها، پاها یا دست ها نشان می دهد. در برخی افراد، این التهاب های پوستی در اطراف گردن تشکیل می شود.
از دیگر علائم التهاب پوستی می توان به قرمزی و پوسته شدن پوست اشاره کرد که نواحی تغییر رنگ پیدا کرده از قرمز تا قهوه ای می شوند. ضخیم، پوسته پوسته و فلس مانند شده و ترک خوردن پوست، خارش و سوزش از دیگر علائم آن است.
به گفته محققان دانشگاه مریلند، مصرف ویتامین B3 برای مردان بالغ 16 و برای زنان بالغ 14 میلی گرم توصیه شده است که با مصرف انواع چغندر، ماهی سالمون و بادام زمینی می توان کمبود آن را جبران کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار