آغاز احداث سه سد در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد احداث سه سد کلاسر، سینه سر و توسانلو در شمال استان اردبیل با هدف تامین آب آشامیدنی و آبیاری اراضی کشاورزی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۲۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز احداث سه سد در استان اردبیل

به گزارش شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، عباس جنگی مرنی ،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرد: احداث سه سد کلاسر، سینه سر و توسانلو در شمال استان با هدف تامین آب آشامیدنی و آبیاری اراضی کشاورزی آغاز می‌شود. مناقصه انتخاب پیمانکار احداث سد کله سر از طریق فراخوان عمومی انجام شده و با دریافت اولین بخش از اعتبارات مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۰عملیات اجرایی این سد شروع می‌شود.

او اضافه کرد: سد کلاسر بعد از سال‌ها بلاتکلیفی به شکل یک سد معیشتی قابلیت اجرا دارد و مصمم به تعیین تکلیف این پروژه هستیم.

جنگی مرنی درباره تکمیل مطالعات سد‌های سینه‌سر و توسانلو در حوزه آبریز رودخانه مرزی بالهارود گفت: اعتبار اولیه به میزان ۱۱۰ میلیارد ریال از سوی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، سازمان برنامه و بودجه کشور و مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه برای این ۲ سد و همچنین تکمیل سد کلاسر در سال ۱۴۰۰ پیشنهاد و تصویب شده است.

او با بیان اینکه سد عمارت با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال آبگیری می‌شود افزود: مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مالی توسط سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل سد‌های مخزنی عمارت و تازه‌کند و نیز هزار میلیارد ریال فاینانس بنیاد مستضعفان و جانبازان برای سد عمارت اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: پروژه احداث سد عمارت شهرستان انگوت با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد به مرحله تکمیل رسیده و عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران این شرکت ادامه دارد و در صورت تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

او اظهار کرد: سد عمارت بزرگترین سد در حال احداث استان اردبیل است که ۱۸۲ میلیون مترمکعب حجم مخزن دارد.

جنگی مرنی ساماندهی رودخانه بالهارود گرمی را یادآور شد و گفت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور برای ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود اختصاص یافته که ساماندهی آن در دست اجرا است.

او گفت: همچنین مرمت و بازسازی کانال آب‌آور سد گیلارلو گرمی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی در دستور کار این شرکت می‌باشد.

گفتنی است، تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار