سید احمد خاتمی: شرایط سیاسی حاکم بر جامعه با برخی از ویژگی های ویروس کرونا شباهت دارد

تبریز(پانا) - عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت دشمن درصدد است با تکرار این جمله که چه فرقی می کند در انتخابات شرکت کنیم یا نه ویروس بی اعتنایی را به جان جامعه بیندازند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سید احمد خاتمی: شرایط سیاسی حاکم بر جامعه با برخی از ویژگی های ویروس کرونا شباهت دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مردم متدین مناطق مختلف آذربایجان شرقی همزمان با شب قدر و شب شهادت امیر مومنان امام علی (علیه السلام) با رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با حضور در مساجد و مصلی ها ندای الغوث الغوث سر دادند و از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کردند.
کانون اصلی این مراسم پُرفیض در تبریز مصلای بزرگ امام خمینی بود که با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، در مراسم ویژه شب قدر در مصلای اعظم تبریز برگزار شد و ندای الغوث مردم آذربایجان شرقی در شب قدر به گوش می رسید، یادآور شد: این ویروس بی اعتنایی چهره های مختلفی را در پی دارد، بعضا در قالب اینکه در انتخابات شرکت نمی کنیم و بعضا با ناامید کردن مردم و تکرار این جمله که چه فرقی می کند در انتخابات شرکت کنیم یا نه، به جان جامعه رخنه می کند.

وی در تشبیه شرایط سیاسی حاکم در جامعه با برخی از ویژگی های ویروس کرونا گفت: ویروس بی اعتنایی همان ویروسی است که اکنون با شعار ما اهل کوفه نیستیم، بیزاری خود از این ویروس را اعلام می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه چهارده ماه است که دنیا گرفتار ویروس منحوس کروناست و شمار زیادی را درگیر و یا جان شان را گرفته است، گفت: این ویروس، ویروس جسم است و نحوه برخورد با این ویروس را می شناسیم اما آیا ما با ویروس گناه که جان را تهدید می کند، آشنا هستیم؟

وی با بیان اینکه ویروس گناه، عبور از خطوط قرمز خداست و خطرش از ویروس جسم بیشتر است خاطرنشان کرد: شب قدر فرصتی است برای دوری از این ویروس.

خاتمی یادآور شد: ویروس جسم حداقل عمر 100 ساله را تباه می کند اما ویروس گناه ابدیت را تباه می کند، در حالی برخی از ابتلا به ویروس جان پرهیز نمی کنند در حالی که خود را از ویروس جسم مصون می دارند.

وی در ادامه به برخی از تشابهات ویروس جسم و جان گفت: هر دو خطر دارند، اما خطر ویروس گناه خطرناک تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه تاکید کرد: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا کند، دنیا را تباه می کند حال انکه اگر ویروس گناه گسترش پیدا کند این دنیا و آخرت تباه می شود.

دومین شباهت ویروس کرونا با ویروس جان، این است که اگر ویروس کرونا عادی شود و بگوییم دیگر از ما گذشته و ما نمی گیریم سبب گسترش این ویروس و آسیب به جامعه می شود، به تبع آن تحقیر گناه و عادی کردن آن نیز آفت جامعه است و نباید گناه عادی سازی شود. شباهت دیگر هر دو ویروس این است که در هر دو ویروس به رعایت بهداشت تاکید می شود.

وی ادامه داد: بهداشت جسم در کرونا و بهداشت جان در ویروس گناه یعنی کشیک و مراقب نفس خود باشیم تا تباه نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار