یک هنرمند جوان بافقی در گفت و گو با پانا:

فعالیت های هنری هم درآمدزاست و هم آرامش بخش دل

از محل فعالیت های هنری ام، بیست تا سی میلیون درآمدزایی کرده ام / علاقه مندان به هنر، جداً آن را دنبال کنند

بافق (پانا) - هنرمند جوان بافقی در گفتگو با خبرنگار پانا از هنرمندی ها و آثار بی بدیلش سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های هنری هم درآمدزاست و هم آرامش بخش دل

سمیه منصوری 36 ساله یک هنرمند اهل بافق استان یزد است. او مربی هنرهای تجسمی است و در دو رشته گرافیک، شاخه تصویرسازی و مهندسی نرم افزار تحصیل کرده است. این هنرمند در گفت و گو با پانا در مورد هنر خود و نوع فعالیت هایش صحبت کرد که از نظر می گذرانید.

چطور شد به هنر و نقاشی پرداختید؟

من از نوجوانی به نقاشی علاقه زیادی داشتم و به صورت خود آموز نقاشی را شروع کردم. در سن ۱۸ سالگی با استادم آقای کیومرث سعیدی آشنا شدم و به صورت حرفه ای از سال ۸۳ آموزش دیدم و ظرف مدت کوتاهی توانستم دوره های خود را بگذرانم و در نهایت با تمرین و تلاش زیاد شروع به تدریس کردم.

چند سال است در زمینه نقاشی فعالیت می کنید؟ کمی از سوابق کاری گذشته تان بگویید؟

از سال ۸۳ تا الان به صورت حرفه ای مشغول به کار هستم. استاد من در اصفهان بود، در آنجا زیر نظر ایشان کار می کردم و در آموزشگاه او تدریس می کردم. در شهرستان های مختلف استان اصفهان حدود ۱۵ الی ۲۰ نمایشگاه برگزار کردم و در سال 1390 به شهرستان بافق آمدم و تاکنون حدود ۸ نمایشگاه در بافق برپا کردم.

برای توسعه کارتان چه برنامه ای دارید؟

هم اکنون یک آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی دارم که در آن سبک های مختلف و تکنیک های متفاوت هنرهای تجسمی را آموزش می دهم و منبع کسب درآمد من نیز است و تا حدودی سرمایه گذاری من روی همین کار است.

وضعیت فرهنگی شهرستان بافق چه نقشی در کارهای شما داشته است؟

به دلیل اینکه بافق یک شهر پنجاه هزار نفری و کم جمعیت است و با توجه به اینکه تعداد آموزشگاه های کمی در بافق وجود دارد، باعث شده که متقاضیان کار من بیشتر شود و بازدهی کار من بالاتر رود و اکثر افرادی که به کلاس بنده وارد شده اند به درآمدزایی رسیده اند. با توجه به اینکه هزینه کلاس های من نسبت به نرخی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین کرده، خیلی کمتر است، به همین دلیل هنرمندان میل بیشتری به حضور در کلاس های بنده دارند.

برای دل خودتان کار می کنید یا برای درآمدزایی؟

گاهی اوقات برای دل خودم و گاهی اوقات برای درآمدزایی و این دو به هم مربوط است؛ چون هزینه های وسایل نقاشی بسیار سنگین است و به هر حال من درآمدی که کسب می کنم درصدی از آن را برای هزینه هایم در نظر می گیرم. از فروش تابلوها و قبول سفارشات و همچنین کلاس های آموزشی به طور متوسط بین بیست تا سی میلیون در سال درآمد دارم.

چه پیشنهادی به علاقه مندان حرفه نقاشی دارید؟

من واقعا به آنها پیشنهاد می کنم که اگر علاقه مندی در شما وجود دارد، حتماً به صورت حرفه ای نقاشی را دنبال کنید و به عنوان یک هدف بلندمدت به آن نگاه کنید و مطمئن باشید که موفق می شوید.

خودتان دلیل موفقیت تان را در چه می دانید؟

من بخاطر اینکه به هدفم برسم سختی های زیادی را تحمل کردم، هزینه های زیادی را پرداخت کردم، ولی این در کوتاه مدت باعث شد به چیزهای زیادی برسم که بتوانم در حرفه ام رشد کنم و دیده شوم و این دیده شدن برای من دو حسن داشت: یک کسب درآمد و دوم اینکه باعث شد که من قوی تر به کار خود ادامه دهم و تلاش بیشتری بکنم.

خبرنگار: ملیکا شیخ العارفین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار