لاشکی: رتبه بندی برای افرادی که در مدارس دولتی هستند قابل اجراست

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع رتبه بندی معلمان توضیحاتی داد و اجرای آن را برای افزایش شان و جایگاه معلمی حائز اهمیت دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
لاشکی: رتبه بندی برای افرادی که در مدارس دولتی هستند قابل اجراست

قاسم احمدی لاشکی با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر با بیان اینکه نظام رتبه بندی معلمان در یک دهه مورد بحث است و در سند تحول بنیادین به عنوان موضوع اثرگذار در کار معلمان دیده شده است اظهار کرد: قانون گذار در ماده ششم توسعه اعلام کرد رتبه بندی باید به تصویب دولت برسد که تا امروز آنچه اتفاق افتاد صرف اینکه حقوق تامین شود مطرح شد و 2 بار دولت‌های مختلف درباره رتبه بندی صحبت کردند.

وی افزود: در سال 94 و 98 هیات وزیران مصوبه ای درباره این موضوع داشت آنچه برابر قانون است برای افزایش حقوق و 50 درصدی افزایش حقوق وجود دارد اما رتبه بندی به دنبال افزایش جایگاه و شان معلمان است.

احمدی لاشکی ادامه داد: به دنبال این موضوع هستیم که از معلم پایه آغاز کنیم و در 5 رتبه مربی، حرفه ای، سلامت و راهبر معلمان را دسته بندی کنیم و جایگاه آنان را افزایش دهیم تا انگیزه معلمان افزایش پیدا کند. در رتبه بندی 25 درصد حقوق به فوق العاده مستمر حقوق معلمان اضافه می‌شود.

برای خدمتگزاران مدارس نیز رتبه بندی را دنبال می‌کنیم تا جایگاه آنان نیز ارتقا پیدا کند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی را برای افرادی که در مدارس دولتی هستند قابل اجرا دانست و عنوان کرد: برای خدمتگزاران مدارس نیز رتبه بندی را دنبال می‌کنیم تا جایگاه آنان نیز ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: تا سال 1403 رشد جمعیت کشور و دانش‌آموزی را داریم ما اکنون با حدود 15 میلیون دانش‌آموز نیاز داریم که باید تامین نیرو داشته باشیم. سال گذشته حدود 40 درصد نیروها بازنشسته شدند، نرخ رشد جمعیت ما در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 حدود 1.24 درصد است که اکنون به 0.6 درصد رسیده است.

جذب نیرو در آموزش و پرورش

احمدی لاشکی اعلام کرد امسال عدد بسیار خوبی در بحث نیرو جذب داشتیم در کنکور سراسری 20 هزار نفر را راهی دانشگاه فرهنگیان کردیم، 27 هزار و 300 نفر آزمون دادند که اکنون در مرحله گزینش هستند و 3 برابر ظرفیت اکنون در مرحله مصاحبه هستند، 88 هزار نفر را نیز تعیین تکلیف کردیم. حدود 6 هزار نفر نیروی سوادآموزی را هم به زودی در یک آزمون با ردیف استخدامی جذب می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره جذب نیروهای حق التدریس نیز عنوان کرد: اکنون نیروهای ماقبل سال 91 را تعیین تکلیف کردیم شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای ساماندهی نیروی انسانی ورود پیدا کرده است نیروها باید از 2 دانشگاه فرهنگیان و رجایی وارد آموزش و پرورش شوند لذا این افراد نیز باید در آزمون این 2 دانشگاه شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار