دغدغه‌های یک معلم پیش‌دبستانی در دوران کرونا

جوادآباد(پانا)- این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی تحصیل می‌کنند و این روش با مشکلات و معضلاتی برای معلمان همراه است.

کد مطلب: ۱۱۸۱۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه‌های یک معلم پیش‌دبستانی در دوران کرونا

فاطمه شیرازی، معلم پیش‌دبستانی آموزش و پرورش جوادآباد در گفت و گو به پانا گفت: «مهم‌ترین دغدغه من بالا بودن کیفیت آموزش است، این که بتوانم همه توانایی خود را در امر آموزش و یاددهی به بچه‌ها به‌کار ببرم و مطالب خوب و پرباری را به آنها در قالب بازی و تفریح ارائه بدهم.»

او افزود: «مقطع پیش‌دبستانی اولین تجربه بچه‌ها از مدرسه است و اگر خوب و درست پایه‌ریزی شود، شوق و ذوق بچه‌ها را برای حضور در مدرسه برای سال‌های حیاتی و مهم بعد مهیا می‌کند. این امر خیلی مهم است، چون حضور فیزیکی داخل مدرسه ندارم به گونه‌ای با بچه‌ها ارتباط بگیرم که این امر به خوبی حاصل شود.»

شیرازی درباره نحوه آموزش خود در این دوران گفت: «من یک گروه تدریس تشکیل دادم و کارهای روزانه بچه‌ها را برایشان با فیلم و ویس و عکس و مطالب متنوع دیگر بارگذاری می‌کنم البته سعی می‌کنم این مطالب در قالب سرگرمی و بازی‌های متنوع همراه باشد تا بچه‌ها جذب شوند و با اشتیاق کار کنند همچنین با تصویر و ویس با آنها ارتباط می‌گیرم تا عدم حضور در مدرسه باعث نشود بچه‌ها در یادگیری کوتاهی کنند.»

او بیان کرد: «من سعی کردم هر چند وقت یک بار با بسته‌های تشویقی و جایزه بچه‌ها را به حضور در کلاس ترغیب کنم و با تولید محتواهای آموزشی که کودکانه و با صدای خودم بود تلاش کردم، محیط کلاس را در گروه‌ نیز ایجاد کنم که بچه‌ها احساس کنند داخل مدرسه حضور دارند و همیشه و هر ساعتی که بچه‌ها آنلاین می‌شدند جوابگوی همگی آنها بوده و هستم.»

او در رابطه با خواسته‌هایش از مسئولان گفت: «مسئولان همیشه در شعار کار ما مربیان پیش‌دبستان را پایه دبستان اعلام کردند ولی در عمل هیچ بهایی به کار ما ندادند، و اگر از پایه‌های دیگر بیشتر زحمت نکشیم کمتر هم نیستیم.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهراشرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار