فرماندار تبریز:

معلمان مسئولیت پذیرترین و شریف ترین قشر جامعه هستند

تبریز(پانا) - فرماندارتبریز درمراسم تجلیل از معلمان آموزش و پرورش ناحیه 1 تبریز تاکید کرد یکی از ارکان تربیتی جامعه، معلمان هستند و مسئولیت آورترین جایگاه، مخصوص معلمان است که مسئولیتی حساس است؛ آنها علاوه بر افتخارات، در خطاهای دانش آموزان نیز مسئولند.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مسئولیت پذیرترین و شریف ترین قشر جامعه هستند

بهروز مهدوی ضمن تبریک روز معلم و تسلیت سالروز شهادت مولا علی (ع)، فیلسوف بزرگ مسلمانان، بیان کرد: شما انسان های فرهیخته، شریف ترین و مسئولیت پذیرترین قشر جامعه هستید. اولین معلم بشر، خداوند متعال است که ما را نیز به عنوان معلم تربیت می کند. پیامبر نیز همانند معلمی که قرآن را برای بشریت آورد، شناخته می شود و بعد از وی، ائمه اطهار و مولا علی (ع) که شهید این ماه است، قرار دارد.

وی افزود: شب های قدر از بهترین شب های ماه مبارک رمضان است که سرنوشت انسانها در این سه شب رقم می خورد. امید است در سالهای بعد، این مراسم ارزشمند را بدون بیماری کرونا و همراه با آرامش و آسایش سپری کنیم.

فرماندار تبریز خاطر نشان کرد: یکی از ارکان تربیتی جامعه، معلمان هستند و مسئولیت آورترین جایگاه، مخصوص معلمان است که مسئولیتی حساس است؛ آنها علاوه بر افتخارات، در خطاهای دانش آموزان نیز مسئولند، زیرا با تربیت خوب خطا نیز کم خواهد شد. باید توجه داشت در دولتی که انسانها خوب تربیت نشده اند، جایگاه و شان معلم را نمی توان حفظ کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا، تدریس و پرسش با استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی برای معلمان دشوار شده است، گفت: در این شرایط معلمان مانند سالهای گذشته که مدارس حضوری بودند، امکان شناسایی روحیات فرد را به صورت چهره به چهره ندارند و مشکلات دانش آموزان را از لحاظ درسی نیز نمی توانند به خوبی تشخیص دهند؛ بنابراین کار کردن بصورت غیرمستقیم با دانش آموزان بسیار سخت تر است.

وی به اوضاع وخیم کرونا در تبریز اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر، اوضاع و شرایط کرونایی بسیار نامناسب است، چراکه از صد هزارنفر ، اگر 10 نفر دارای کرونای مثبت باشند، وضعیت قرمز است و هم اکنون روزانه در تبریز ، نزدیک 400 نفر پی سی آر مثبت داریم که حتی با روزانه 200 نفر هم وضعیت قرمز است و می توان گفت وضعیت تبریز سیاه است.

مهدوی در پایان گفت: در زمان کرونا مردم ما به خود باوری، استقلال و رفع وابستگی رسیدند و افتخارات زیادی را کسب کردند. همچنین انتخابات را که رویداد بسیار بزرگی برای کشور است، در پیش رو داریم و امیدواریم که بتوانیم در کمال آسایش و امنیت با وجود شما مردم صادق و امانتدار، این امر را برگزار کنیم. شما فرهنگیان نقش عظیمی در برگزاری امر انتخابات دارید و من به وجودتان افتخار می کنم.

لطف الله پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در این جلسه گفت: معلمان جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارند و انسانهای صادق و امانتداری هستند که با تمام وجود، به دانش‌آموزان خود تعلیم می‌دهند.
وی افزود: شباهت میان خداوند متعال و معلم این است که هر دو خالق هستند. خداوند خالق تمام جهان و هستی می‌باشد و معلم خالق دانش، تفکرات جدید و شخصیت‌های مهم برای جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: عشق میان معلم و دانش آموزان هرگز تغییر نخواهد کرد. اگر مردم بینش و آگاهی بیشتری داشته باشند، قدر معلمان را دانسته و به آنها احترام می‌گذارند.
لطف الله پور به آیه‌ای در مورد پیامبر اشاره کرد و گفت: خداوند به پیامبر(ص) فرموده است که "ای پیامبر تو دیوانه نیستی، تو معلمی هستی که با تمام سعی و تلاش خود، مردم را به راه راست هدایت می‌کنی؛ لذا پاداش معلمی تو، قطع نمی‌شود." پس ما نیز باید قدردان زحمات و فداکاری‌های معلمان باشیم.
وی در پایان تاکید کرد: خداوند متعال، رمز و راز تمامی اسامی را به انسان‌ها آموخت و همه فرشتگان به جز شیطان در مقابل آدم سجده کردند بنابراین هر کسی در مقابل مقام معلمی تواضع نکند، شیطان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار