مقصد سفر مقامات آمریکایی در خاورمیانه کجاست؟

تهران (پانا)‌ - وزارت خارجه آمریکا از سفر مقامات این کشور به ۴ کشور خاورمیانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مقصد سفر مقامات آمریکایی در خاورمیانه کجاست؟

به گزارش العالم از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئتی متشکل از مسئولان ارشد سیاسی، دیپلماتیک و دفاعی دولت ایالات متحده روز شنبه سفر خود را به ۴ کشور امارات، اردن، مصر و عربستان آغاز کرد.

طبق این بیانیه، قرار است سفر این هیئت آمریکایی به خاورمیانه تا هفتم ماه مه ادامه یابد.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، این هیئت متشکل از درک چولت، مشاور وزارت امور خارجه آمریکا، برت مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و آفریقای شمالی، جوی هود، معاون اول دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک و دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه خواهد بود.

این هیئت ابتدا به ابوظبی می‌رود و سپس به امان، قاهره و ریاض خواهد رفت تا با مقامات ارشد این کشورها درباره روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کند.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده است، مقامات آمریکایی در ریاض بر حمایت ایالات متحده از امنیت عربستان سعودی تأکید کرده و در مورد دیپلماسی برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز برای جنگ در یمن گفت‌وگو خواهند کرد.

هفته گذشته یک مقام دولت آمریکا به رویترز گفته بود، دولت جو بایدن این هیئت را برای کاهش نگرانی‌ها درباره بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام به چند کشور خاورمیانه می‌فرستد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار