واکنش محسن هاشمی به رد صلاحیت‌ کاندیداهای شورای شهر

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران نسبت به رد صلاحیت کاندیداهای شورای شهر هشدار داد و گفت با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده نمایندگان مجلس است، از رئیس مجلس انتظار می‌رود نسبت به رسیدگی به اعتراضات کاندیداها در هیات نظارت استانی و مرکزی توجه ویژه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش محسن هاشمی به رد صلاحیت‌ کاندیداهای شورای شهر

محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با گرامیداشت مصادف شدن شب‌های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت امیرمومنان با روزکارگر و روز معلم اظهار کرد: امیرمومنان، فراتر از نقش امامت و حکومت، بعنوان یک انسان می تواند الگویی ماندگار برای جهان باشد، انسانی که در موقعیت تلاش وکار برای آبادنی و تامین معاش، کارگری کوشا و زحمتکش بود و در جایگاه اطلاع رسانی برای جامعه وترویج دانش و ارتقا بینش جامعه، معلمی بی مانند به شمار می رفت. علی(ع)، شئون فراوانی داشت اما پیش و بیش از هرمقام و منزلتی، یک انسان با اخلاق و متخلق بود، اخلاقی که موجب می شد حتی با دشمنان قسم خورده و مخالفان متجاهرش نیز از مرتبه انصاف و مدارا خارج نشود و آنان را از حقوق انسانی و شهروندی خود محروم نکند، او به دست فرد و گروهی به شهادت رسید که بر او شمشیر کشیده بودند و علی می‌توانست آنها را از دم تیغ بگذارند اما با مروت و رحمت، از آنها گذشت و از اینکه به ناجوانمردی قربانی این گروه شود، نهراسید.

وی افزود: از نگاه علی، ارزش جانش از اخلاق و گذشت و مدارا بالاتر نبود و خود را قربانی کرد تا این روش به عنوان یک الگو برای صاحبان قدرت ماندگار شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به موضوع واکسن خواری در شهرداری گفت: در روزهای اخیر، شاهد تخلفاتی به عنوان واکسن خواری، در مدیریت شهری تعدادی از شهرها، از جمله تهران بودیم. با وجود آنکه چند هفته قبل و در آغاز طرح واکسیناسیون پاکبانان و پرسنل خط مقدم، نسبت به استفاده نکردن از مدیران و سایر افراد از این سهمیه تذکر داده بودم، اما بازهم این اتفاق رخ داد و نشان داد بدون شفافیت و دسترسی افکار عمومی، ابزارهای نظارتی کارآمدی کامل را نخواهند داشت.

هاشمی تصریح کرد: با دستور شهردار تهران، با عناصرخاطی برخورد و اطلاعات واکسیناسیون در دسترس عموم قرار گرفت و این می‌تواند نمونه موفقی برای وزرات بهداشت و درمان باشد که برای مقابله با بی‌اعتمادی و شایعات موجود، فهرست کامل افراد مورد شمول واکسیناسیون در مراحل مختلف را در سامانه‌ای و در دسترس عمومی قرار دهد تا نسبت به سواستفاده‌ها، کنترل توسط مردم ایجاد کرد.

وی گفت: همچنین در روزهای اخیر شاهد ابلاغ نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر بودیم و در تهران و تعدادی دیگر از شهرها، شاهد رد صلاحیت کاندیداهایی هستیم که توسط هیات اجرایی تایید شده‌اند. با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، از رئیس مجلس انتظار داریم تا با پیگری موضوع، نسبت به رسیدگی به اعتراضات کاندیداهای در هیات نظارت استانی و مرکزی توجه ویژه داشته باشد تا هم زمینه تضییع حق‌الناس و فراهم نشود و هم تامین حق عمومی جامعه برای برگزاری یک انتخابات با تکثر نگاه‌ها و سلایق و مشارکت مطلوب فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار