در آستانه نخستین شب قدر؛

حرم رضوی سیاه‌پوش عزای علوی

تهران (پانا) - بارگاه رضوی سیاه‌پوش عزای علوی شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
حرم رضوی سیاه‌پوش عزای علوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در آستانه ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) صحن و سرای رضوی غرق در ماتم و عزاست.

پارچه‌های سیاه عمودی بر گوشه و کنار این قطعه بهشتی به چشم می‌خورد؛ چهار کتیبه بزرگ بر بالای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و مسجد جامع گوهرشاد نصب شده که بر روی آنها عبارت‌های "یا مرتضی علی(ع)"، "السلام علیک یا امیرالمؤمنین ابن الحسن والحسین والعباس(ع)" و "فزت و رب الکعبه" مشاهده می شود.

پرچم‌های مشکی دور تا دور صحن‌های حرم مطهر رضوی نصب شده و حال و هوای عزاداری علوی را به زائران و مجاوران بخشیده است.

زائران و مجاوران با رعایت دستور‌های بهداشتی برای شرکت در مراسم نخستین شب قدر و عرض تسلیت ایام شهادت نخستین پیشوای شیعیان به ساحت نورانی امام هشتم(ع)، به بارگاه رضوی مشرف می‌شوند.

معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی برای میزبانی شایسته از شرکت‌کنندگان مراسم شب‌های قدر در این آستان مقدس پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مفروش کردن صحن‌ها، تهیه اقلام مصرفی و بهداشتی چون محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک، لیوان یکبار مصرفو مُهر نماز انجام داده است تا زائران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با آرامش خاطر بتوانند از برکات شبهای قدر فیض ببرند.

طبق اعلام معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، آیین شب‌های قدر با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورهای بهداشتی، با حضور تعداد معدودی از زائران در صحن‌های حرم مطهر با مرکزیت صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

بخش احیای این مراسم از ساعت۲۳:۳۰ تا یک بامداد با مرثیه سرایی و با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار