احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) _ مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درباره رگبار باران و رعد و برق و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق مختلف استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی شدید از امروز و ادامه آن تا بعد از ظهر دوشنبه از مردم درخواست می‌شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، درباره وقوع آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها هوشیار باشند.

وی خودداری از اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی را از دیگر ضرورت‌های مواجهه با این سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری، رگبار باران و رعد و برق را از دیگر تبعات ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی دانست و از کشاورزان، باغداران و دامداران استان خواست برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ، توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدید بگیرند.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در روز‌های اخیر، بارش باران‌های موسمی این فصل را که در زبان محلی از آن با عنوان «نیسان» یاد می‌شود شاهد بود.

بارش‌های فصلی موسوم به نیسان در منطقه آذربایجان از بیستم فروردین شروع می‌شود و تا بیستم اردیبهشت ماه هر سال ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار