معلم ایثارگر ملاردی در گفت وگو با پانا:

دانش‌آموزان، فرزندان من در عرصه آموزش هستند

ملارد(پانا)- در تدریس از طریق شبکه شاد، با بهره‌گیری از ابعاد سرمایه فکری، استعداد دانش‌آموزان شناسایی می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۱۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان، فرزندان من در عرصه آموزش هستند

در دنیای تکنولوژی و پیشرفت امروز، هنوز رنگ گرفته‌ فقر بر چهره کودکانی زده می‌شود و چه سیاه می شود روزهای بچه‌هایی که اسیر فقر، اعتیاد والدین و مشکلات دیگر می‌شوند. از پس این نداشتن‌ها و سیاهی‌ها، اما همیشه روشنایی هست، چراغ‌هایی در دل شب، انسان‌هایی که با نور وجودشان بر این سیاهی چیره می‌شوند و قلب کودکان محروم را روشن می‌کنند و چشم‌هایشان را پر از نور امید.

یکی از انسان‌های فرهیخته و نیک روزگار بی مهری و شیوع ویروس شوم کرونا، رعنا یغموری است که قلب شاگردانش را روشن کرده و از هر طریقی که می‌تواند به شاگردانش درس اخلاق و عشق می‌دهد.

این فرهنگی فداکار، کارشناس ارشد تحقیقات آموزش علوم تربیتی و دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی است و تألیف کتاب‌های تربیتی هوش فرهنگی و مقالات تربیتی و ترجمه ماژول‌های آموزشی بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. او همچنین شاعر و مدرس دانشگاه و مدارس هم است و ۱۹ سال است که در سنگر پر فراز و نشیب تدریس فعال است، یغموری هم اکنون در مدرسه امام حسین(ع) 2 با مدیریت عباس مهدی‌زاده تدریس می‌کند و آموزگار پایه ششم است. او در نظر دارد ریاضی ششم را با زبان شعر جاری کند.

یغموری در مورد نحوه فعالیتش در شبکه شاد می‌گوید: «با بهره‌گیری از ابعاد سرمایه فکری باید دانش‌آموز را شناسایی کرد و از ابزار سنجش انواع هوش عاطفی، هوش ریاضی، هوش موسیقیایی، هوش طبیعت‌گرایی، هوش معنوی، کلامی و... استفاده کرد تا استعداد واقعی دانش‌آموزان آشکار شود.»

او در هنر و سینما هم دستی دارد و درباره مدیریت استعدادهای دانش‌آموزان می‌گوید: «باید فعالیت‌های دانش‌آموز را کارگردانی کنیم تا به صورت خودکار جذب درس شوند و به شکرانه فعالیت در آموزشگاه سینمایی خویش، با سابقه ۱۶ ساله همراه با مهر و محبت، توانستم پیمان‌های هنری با دانش‌آموزان ببندم و بصورت بسیار سلیس و روان، با اراده، میل و علاقه‌ شخصی خودم، ۱۵ یا ۱۶ ساعت در شبکه شاد بصورت روزانه فعالیت می‌کنم.»

او در مورد امکانات دانش‌آموزان از لحاظ دسترسی به گوشی همراه به پانا گفت: «متأسفانه بخاطر شرایط بد اقتصادی، تعدادی از دانش‌آموزانم گوشی همراه نداشتند. بنابراین سعی کردم به هر طریق ممکن برای آنها گوشی تهیه کنم و در صورت ازدیاد دانش‌آموزان به بالاتر از دو نفر در آموزشگاه شخصی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، در یک یا دو روز هفته به آنها درس دادم و خداوند را شاکرم که این تلاش‌ها، نتیجه‌بخش بود.»

این آموزگار ایثارگر در مورد انگیزه محرک این کار داوطلبانه افزود: «فعالیت تدریس برای این دسته از دانش‌آموزان معصوم و محروم برایم بسیار دل‌انگیز و نشاط آور بوده و با رضایت‌نامه کتبی والدین دانش‌آموز را تحویل گرفته و پس از ۴ الی ۵ ساعت تحویل خانواده‌هایشان می‌دادم. در این راه برخورد بارز و شایسته مدار والدین برایم به ارمغان آورده شد و آنها هم با انرژی با من در این راه همکاری می‌کردند.»

یغموری، مدیر مدرسه امام حسین(ع) را در حل آسیب و مشکلات دانش‌آموزان این‌گونه توصیف کرد: «مدیر مدرسه ما در این‌گونه مسائل برخورد علمی و کارشناسانه دارد و حضور مدیری این چنین در منطقه ملارد باعث افتخار است.»

آموزگار ایثارگر منطقه ملارد در مورد بازخورد دانش‌آموزان به فعالیت جهادگونه‌ خود گفت: «چون دانش‌آموز از معلمش گوشی را هدیه گرفته بود، با لذت خاصی درس و تمرینات را انجام می‌داد که برای من ارزشمند بود و در این مدت متوجه شدند که وضع تحصیلی آن‌ها برای من اهمیت داشته و فرزند آموزشی معلمشان هستند.»

او در پایان گفت: «خودم را در جایگاهی نمی‌دانم که بتوانم توصیه‌ای برای سایر همکاران ارجمند و زحمت کشم داشته باشم و تنها به تمام خانواده فرهنگی خداقوت می‌گویم، چون می‌دانم با چه مشقتی در شاد تدریس می‌کنند.»

در پایان شعری را از این معلم فرهیخته با هم می‌خوانیم:
علم و دانش راه را روشن کند
علم و دانش، سینه را گلشن کند
نیست در دنیا رفیقی چون کتاب
زندگی را هدیه بر این تن کند

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار