آموزش و آگاهسازی ابزار پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت آموزش و آگاهی رسانی مهمترین مولفه در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۱۸۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و آگاهسازی ابزار پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است

مهین منافی روز چهارشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل افزود: در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کل دستگاه ها نقش دارند، ولی به علت ارتباط مستمر با دانش آموزان آموزش و پرورش نقش پر رنگی دارند.
وی با بیان اینکه نوع آسیب‌های اجتماعی استان به علت مرزی بودن متفاوت از سایر نقاط کشور است گفت: بکارگیری مشاور و یا همیار مشاور و آموزش معلمان و شناسایی آسیب‌ها و دانش آموزان در معرض خطر می تواند نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
وی ادامه داد: آگاه سازی دانش آموزان یک گام بلند است و آموزش آنان ضروریست بخصوص در نواحی و مناطقی که آسیب‌های اجتماعی پررنگ است یک اقدام ضربتی آموزشی
و سریع پیش نیاز این اقدام زیربنایی است.
منافی با بیان اینکه دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی نقش کلیدی در این زمینه ایفا می کند ادامه داد: انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش استان به علت ظرفیت مطلوب و فعال بودن نقش بسیار مهمی در آگاه سازی خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی داشتن ارتباط خوب و پیوسته بین خانه و مدرسه را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: باید امنیت بخشی به خانواده در زمینه مشاوره با مشاوران آموزش و پرورش و حفاظت از اطلاعات آنان ارائه شود، چرا که ارتباط تنگاتنگ خانواده و نهاد مدرسه و آموزش و پرورش از مهمترین مولفه های تاثیر گذار در پیشگیری از آسیب هاست.
منافی اظهار کرد: نیازمند بازسازی و بازنگری در زمینه فرهنگسازی و آگاهی رسانی در این زمینه هستیم و برای تحقق این اهداف در زمینه آموزش و اطلاع رسانی چه برای دانش آموزان و چه اولیا و معلمان از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار