معاون درمان وزیر بهداشت:

تعداد بستری‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده است

یاسوج (پانا) - معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد تعداد بستری‌ها و مراجعه کنندگان کرونایی به نسبت جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان ها بیشتر بوده است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تعداد بستری‌های کرونایی  در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده است

به گزارش ستاد مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، قاسم جان بابایی در جلسه ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکانات بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله تعداد تخت‌های بستری و تعداد تخت آی. سی. یو از میانگین کشوری پایین‌تر است، این استان در زمینه مقابله با ویروس کرونا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و عقب ماندگی‌های آن نیز باید اصلاح شود.
معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: همه پیک‌ها با عوامل اجتماعی مثل مسافرت‌ها و مراسم‌های عروسی و عزا ارتباط داشت هر جا که پیک اتفاق می‌افتد قبل از آن عوامل اجتماعی صورت گرفته است.
جان بابایی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک پیک در مهر و آبان داشت و الان نیز یک پیک دیگر را تجربه می‌کند اظهار کرد: در این استان از حداکثر ظرفیت بیمارستان‌ها برای بستری و درمان بیماران کرونای استفاده می‌شود.

وی افزود: تعداد بستری‌ها و مراجعه کنندگان کرونایی به نسبت جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده است البته تعداد فوتی ها در این استان کمتر از میانگین کشوری است.
معان وزیر بهداشت مرگ و میر‌ها را مهمترین شاخص در عملکرد مسئولان در خصوص مقابله با کرونا بیان کرد و گفت: اگر بتوانیم مرگ و میر را کاهش دهیم نشانه این است که کارآمد بوده ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه از ۴ پیک کرونا در کشور دو پیک در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است افزود: برای مقابله با کرونا و کنترل پیک‌ها همه مسئولان استان اعم از بهداشتی و درمانی، امنیتی و انتظامی و همچنین قضایی و خدماتی بصورت شبانه روز پای کار هستند.

حسین کلانتری جلوگیری از برگزاری تجمعات، ممنوعیت برگزاری مراسم‌های تشعییع و تدفین با جمعیت زیاد، ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی در شهر‌های قرمز، استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها، بیماریابی و تشخیص به موقع بیماری و قرنطینه خانگی مبتلایان را از جمله راهکار‌های مهم برای کاهش فوتی‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد دانست.
کلانتری با بیان اینکه از اولین استان‌های بودیم که استودیو سلامت را ایجاد کردیم اضافه کرد: میزان ابتلای ما سه برابر میانگین کشوری است که تبعا باید سه برابر نیز امکانات در اختیار داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار