رزم‌حسینی خبر داد:

رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق طرح تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) خبر می‌دهد و می‌گوید واحدهای راکد، نیمه‌تعطیل و ظرفیت‌های خالی به‌طور هدفمند در راستای این طرح تامین مالی خواهند شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم‌حسینی» در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام)، افزود: بیش از سه‌میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد کشور وجود دارد و وزارت صنعت موظف به بسترسازی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب این نقدینگی در بخش تولید است.

تداوم بسترسازی برای جذب نقدینگی در بخش تولید

وی با تاکید بر اینکه این سیاست را در سال ۱۴۰۰ نیز دنبال خواهیم کرد، گفت: باید بخش تولید برای سرمایه‌گذاری سودآور باشد تا سرمایه‌های سرگردان به سمت این بخش هدایت شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: از طریق سیاست‌های تامین مالی دولت همچون تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید، پارسال ۴۰ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

رزم‌حسینی اضافه‌کرد: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی در سال گذشته نزدیک به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

رشد صنعتی ۸ درصدی

وی در ادامه، جهت‌گیری بخش تولید را مثبت ارزیابی کرد و از رشد صنعتی هشت درصدی در سال گذشته خبر داد.

وزیر صنعت، تجارت خارجی کشور را در سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار و میزان تامین کالا (واردات و صادرات) را ۱۴۶ میلیون تن برشمرد و این حجم از صادرات و تجارت را نشانگر رشد و پویایی صنعت و تولید در کشور با وجود همه مشکلات از جمله شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه قلمداد کرد.

ذخیره‌سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها

وی با بیان اینکه در تامین اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا نه تنها خودکفا بلکه صادرکننده نیز هستیم، گفت: بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها موجود است، در حوزه دستگاه‌های ونتیلاتور صادرات‌محور شدیم و کارخانه‌های شوینده‌ دو یا سه شیفت کار می‌کنند.

رزم‌حسینی همچنین گریزی به طرح تام (تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت) زد و گفت: برآورد ما این است که رقم قابل توجهی از طریق این طرح به صورت پولی (مالی) و اعتباری به بخش تولید تزریق شود.

وی، خلق پول از مسیر تولیدکنندگان و شرکت های برتر را ضروری دانست و بیان‌داشت: در این راستا سال گذشته ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند شناسایی و تفاهم‌نامه‌هایی با آنها امضا شد و این طرح امسال نیز تداوم خواهد داشت.

رزم‌حسینی، همچنین به برنامه‌های وزارت صنعت برای توسعه صنعتی در مناطق کمتر برخوردار از طریق طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر اشاره کرد و افزود: از این مسیر نیز شرکت‌های برتر برای حوزه تولید تامین مالی خواهند کرد.

وی از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: واردات کالاهای مورد نیاز تولید، تجهیزات و قطعات مورد نیاز کارخانجات به صورت هدفمند دنبال می‌شود و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها نیز سیاست تقویت و تعمیق ساخت داخل تداوم خواهد یافت.

در آیینی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) بین ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت و بانک تجارت (به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار