از اجرا در برنامه «عمو پورنگ» تا بازی در «بچه مهندس۴»

سهند جاهدی: شخصیت «بهروز» از جنس جوان‌های همین جامعه است

تهران (پانا) - «سهند جاهدی» بازیگر نقش «بهروز» که پارتنر مهندس جوادی در سریال «بچه مهندس4 » است از کودکی بازیگری را  شروع کرده است و راز ماندگاری‌اش در این حرفه را عشق و علاقه به هنر بازیگری مطرح کرد. وی گرافیک خوانده و در سریال‌های «مدرسه ما»، «سرزمین کهن»،«محکومین»، «آچمز» و «سلام آقای مدیر» بازی کرده و فیلم‌های سینمایی «مهمانخانه‌ای در برف» و «تقاطع» از کارهای مشهور سهند جاهدی در سینما و تلویزیون است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سهند جاهدی: شخصیت «بهروز» از جنس جوان‌های همین جامعه است

در شب‌های ماه مبارک رمضان که فصل چهارم سریال بچه مهندس به روی آنتن شبکه دوم می‌رود شاهد حضور چهره‌های جدیدی هستیم که در سری جدید به این مجموعه اضافه‌شده‌اند. علاوه بر تغییر بازیگر نقش «جواد جوادی»، دوستان او نیز تغییر کرده و افرادی دیگر باشخصیت‌های متفاوت به جمع دوستان «مهندس جوادی» اضافه‌شده‌اند.
«سهند جاهدی» ایفاگر شخصیت بهروز، یکی از چهره‌های جدید این سریال است که سابقه بازیگری او به قبل از سریال بچه مهندس 4 بازمی‌گردد.
جاهدی در 8 سالگی بازیگر می‌شود
«سهند جاهدی» بازیگر تئاتر، سینما از سنین کودکانی پا به عرصه برنامه‌های کودک و نوجوان گذاشت مدتی بعد تجربه اجرا را هم به دست آورد و حالا در سینما و تلویزیون بزرگ‌سالان حضور دارد.
جاهدی درباره نحوه حضورش به عرصه هنر عنوان کرد: «اولین بار 8 سالم بود که توسط پسردایی پدرم وارد عرصه بازیگری شدم و با فیلم 110 ثانیه‌ای «دویدم و دویدم» به کارگردانی جواد مزدآبادی، بازیگری را تجربه کردم که این فیلم در جشنواره پلیس، پنجم شد.»
جاهدی در سال 1384 با فیلم سینمایی «تقاطع» به کارگردانی ابوالحسن داودی در نقش پسربچه گل‌فروش به‌صورت حرفه‌ای جلوی دوربین می‌رود و بعدها در سریال روزهای زیبا کنار حسن جوهرچی، لادن طباطبایی و سام درخشانی وارد قاب تلویزیون شد.
نقش‌آفرینی سهند جاهدی در فیلم سینمایی «یک وجب از آسمان» به کارگردانی علی وزیریان بسیار موردتوجه قرار گرفت. این فیلم در جشنواره فجر 27، به‌عنوان فیلم برگزیده شناخته شد.
تجربه اجرا در کنار عموپورنگ
بازیگر نقش «بهروز» در سریال «بچه مهندس4» درباره تجربه حضورش در برنامه عموپورنگ عنوان کرد: «سال88 بود که در برنامه عموپورنگ حضور پیدا کردم. آن زمان 13 سال داشتم. در آیتم‌ها کنار آقای فرضیایی بازی می‌کردیم وخود ایشان نقش «عمو پورنگ» را بازی می‌کردند و من یک سالی در برنامه عمو پورنگ بودم که برایم تجربه ماندگاری شد.»


برای ماندگاری در بازیگری باید عاشق این حرفه بود
جاهدی درباره ماندگاری در حرفه بازیگری گفت: «مهم‌ترین اتفاقی که آدمی را در این حرفه نگه می‌دارد و ماندگار می‌کند،عشق به بازیگری است. برای من هم در مسیری که انتخاب کردم سختی‌های زیادی وجود داشت. حتی در زمان‌هایی بوده که کار به من پیشنهاد نمی‌شد و بیکار بودم اما ماندم و تلاش کردم. من در مدت دو سالی که نبودم سعی کردم تمرین کنم.»
وی افزود: «برای ما که از کودکی در این کار بزرگ‌شده‌ایم واقعاً عشق به این کارنگه مان داشته است. قرار گرفتن در این فضا و ادامه دادن مسیر، تأثیر دارد دقیقاً مثل کتاب خواندن است که وقتی در فضایش قرار بگیری دایم میل به خواندن داری و من حتی در زمان از فضا دور نشدم.»
نحوه حضور در سریال بچه مهندس4
بازیگر سریال بچه مهندس4 درباره نحوه حضورش در این سریال گفت: «برای حضور در بچه مهندس از طرف آقای کاوری، کارگردان سریال به من پیشنهاد داده شد. من چند سال پیش برای ایشان فیلم سینمایی بازی کردم که خودشان تهیه‌کننده فیلم بودند و درنهایت برای این فیلم هم پیشنهاد دادند و من باکمال میل پذیرفتم.»
فقط شوخ‌طبعی‌های «بهروز» شبیه من است
جاهدی درباره منطبق بودن شخصیت «بهروز» با شاخصت خودش عنوان کرد: «شخصیت بهروز از من دور است اما شوخ‌طبعی‌هایش در من وجود دارد و من این شخصیت را به این دلیل دوست داشتم که از جنس مردم بود. جوان‌هایی که در همین جامعه اکنون هستند، جوان‌هایی که درس را نیمه رها کرده‌اند و حتی به دلیل شرایط اقتصادی به کار خلاف هم کشیده می‌شوند.»
وی افزود: «مهم‌ترین اتفاقی که در این نقش برای من وجود داشت این بود که بهروز از ابتدا خلافکار و دزد نبوده و شرایط جامعه این فرد را به سمت خلاف کشیده و این برای من جذاب بود.»
نه فقط بازیگری سینما که در نویسندگی یا تهیه‌کنندگی و غیره هم باید به جوان‌ها میدان بدهیم
جاهدی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره تأثیرگذاری حضور چهره‌های جدید و جوان در فیلم‌ها و سریال‌های، عنوان کرد: «برای سینما و تلویزیون اتفاق خوبی است که جوان‌گرایی رخ دهد اما قبول کنیم که سطح فهم مردم بالا رفته و صرفاً یک چهره خوب و شناخته‌شده در سریال آن‌ها را راضی نمی‌کند، بلکه یک مجموعه خوب بر آن‌ها اثرگذار است. این مجموعه خوب می‌تواند با جوان‌های جدید شکل بگیرد که کارگردان و تهیه‌کننده بچه مهندس به این مهم اعتقاددارند.»
جاهدی افزود: «پس مسئله حضور چهره‌های جوان فقط میدان دادن در عرصه بازیگری نیست بلکه در فعالیت‌های دیگر هم اعم از نویسندگی و غیره مهم است شاهد حضور جوان‌ها باشیم.»
برای بازیگر شدن باید کتاب زیاد خواند
سهند جاهدی با اشاره به علاقه‌مندی نوجوانان به موضوع بازیگری گفت: «خوب است علاقه‌مندان به بازیگری در سنین نوجوانی بدانند که بازیگری کار سختی است و لزوماً خندیدن و گریه کردن بازیگری نیست و بازیگری مباحث سخت‌تری دارد و خیلی‌ها در جریان آن نیستند و ظاهر را می‌بینند.»
وی افزود: «من پیشنهاد می‌کنم برای ورود به بازیگری درس بخوانند چون متأثر از آن ناگزیر هم کتاب زیادی می‌خوانند و هم ممکن است فیلم تماشا کنند. البته بازیگری تجربی هم مؤثر است اما بهترین راه درس خواندن است. اینکه جاهایی تست بگیرند و شانسی برای حضور در بازیگری پیش بیاید خوب است ولی موضوع ماندگاری در این عرصه حرف دیگری است وابستگی به اطلاعات فرد دارد و البته استعداد ذاتی هم در این مهم فاکتور اثرگذاری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار