سلیمی: بعید است اصلاح قانون انتخابات به 1400 برسد

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد با توجه به روندی که برای طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام طی می‌شود بعید می‌دانم اصلاحات در این دوره از انتخابات اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۱۸۰۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سلیمی: بعید است اصلاح قانون انتخابات به 1400 برسد

به گزارش روابط عمومی مجلس، علیرضا سلیمی با اشاره به پیگیری طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از شورای نگهبان، گفت: در جریان انتخابات شاهد ثبت نام افرادی بودیم که باعث تمسخر نظام انتخابات کشور می‌شد، مجلس برای رفع این نقیصه کمر همت بست و وارد میدان شد تا سامانی به انتخابات بدهد و به این معنا نبود که مجلس می‌خواهد در اختیارات شورای نگهبان دخالت کند.

نماینده مردم محلات در مجلس بیان کرد: به دنبال آن بودیم برای کسانی که می‌خواهند در انتخابات ثبت‌نام کنند شرایطی در نظر بگیریم تا افرادی بیکار در این عرصه حاضر نشوند بلکه افرادی با حداقل معیارها برای اداره کشور اعلام کاندیداتوری کنند و تایید صلاحیت آنها طبق قانون اساسی در اختیارات شورای نگهبان است.

وی اظهار داشت: بنابراین با چنین دیدگاهی مجلس به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ورود کرد، شورای نگهبان ایراداتی داشت که اصلاح شد اما در آخرین رفت و آمد عنوان شد که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی گرفت که مجلس با این مسئله مشکلی ندارد، چرا که این نظرات باید به صورت مشورتی به شورای نگهبان ارائه شود و برای مجلس نظر مکتوب شورای نگهبان مهم است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از این رو منتظر نظر مکتوب شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هستیم، اگر به موقع تایید می‌شد اجرای اصلاحات قانون به انتخابات 1400 می‌رسید ولی با توجه به روندی که طی می‌شود بعید می‌دانم اصلاحات در این دوره از انتخابات اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار