معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

نگذاریم کرونا بیشتر از این جولان دهد

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت با احساس مسئولیت بیشتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامتی را به همدیگر هدیه کنیم و نگذاریم بیشتر از این بیماری کرونا در میان جامعه جولان دهد و قربانی بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نگذاریم کرونا بیشتر از این جولان دهد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موج جدید کرونا شرایط را سخت‌تر از شرایط قبلی کرده و افزایش میزان مبتلایان در روزهای اخیر در استان نشانگر این مسئله است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: پس از ماه ها آرامش نسبی در استان در مقایسه با آمارهای متوفیان ناشی از کرونا در آبانماه سال ۹۹؛ شاهد مرگ تعدادی از هم استانی‌هایمان بودیم که برای همه ما دردناک است.

وی افزود: با تداوم موج جدید و شیوع بیشتر کرونا یقیناً این آمارها افزایش خواهد یافت و بسیاری از هم‌استانی‌ها و خانوادهها را داغدار خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: اگر هر کدام از ما پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنیم، علاوه بر اینکه در راه کاهش آمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال بیماری گام برداشته‌ایم، بلکه از مرگ هم‌استانی‌هایمان در روزهای آینده جلوگیری خواهیم کرد.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: بنابراین با احساس مسئولیت بیشتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامتی را به همدیگر هدیه کنیم و نگذاریم بیشتر از این بیماری کرونا در میان جامعه جولان دهد و قربانی بگیرد.

مراقبین سلامت حوزه بهداشت اولین سطح تماس با بیماران کرونایی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اهمیت خدمات مدافعان سلامت حوزه بهداشت در کنترل و مقابله با کرونا در جامعه گفت: پرسنل حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان اولین سطح تماس و غربالگری بیماران کرونایی نقش ارزنده ای در جلوگیری از مراجعات متعدد و غیر ضروری به مراکز درمانی و بیمارستان ها، همچنین ارجاع اصولی بیماران ایفا می کنند.

وی شرایط کرونا را در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان مانند سایر مناطق کشور بحرانی خواند و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه علایم شبیه سرماخوردگی و یا علائم اسهال جهت بررسی و غربالگری کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه مراجعه کنند و از خود درمانی بپرهیزند.

حیدرزاده مراجعه به موقع و زود هنگام موارد مشکوک را بسیار مهم برشمرد و گفت: دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی گاهاً عوارض بسیار سخت و جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان گفت: شهروندان تا جایی که امکان دارد می بایست در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در خارج از منزل خودداری کرده، زدن ماسک و شستشوی مرتب دست ها را مهم بشمارند و از جان خود که امانتی از جانب پروردگار است حفاظت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار