واقعـه طبس، نشـان‌دهنده ضعـف و زبونی آمریکا بود

تهران (پانا) - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد واقعـه عبرت انگیز طبـس، نشـان دهنده ضعـف و زبـونی آمـریکـای جنـایتکـار در دشمنی با ملت ایران بـود.

کد مطلب: ۱۱۸۰۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
واقعـه طبس، نشـان‌دهنده ضعـف و زبونی آمریکا بود

متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

'يُرِیدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ' (آیۀ 8 سوره صف)

روز 5 اردیبهشت 1359بزرگترین ارتش دنیا با تجهیزات نظامی مدرن و برنامه ریزی دقیق و گسترده که برای اجرای عملیات نظامی تحت عنوان «پنجه عقاب» در خاک ایران اسلامی به بهانه آزادی جاسوسان آمریکایی مستقر در لانه جاسوسی و ضربه زدن به نهال نوپای انقلاب، وارد منطقه طبس در کشور شده بود، به مدد الهی و با دانه های ناچیز شن در هم شکسته شد تا آمریکای جهانخوار شکست دیگری را تنها چند ماه پس از تسخیر سفارت شیطان بزرگ که در حقیقت، لانه جاسوسی آنان بود؛ به دست دانشجویان پیرو خط امام «رحمت الله علیه» تجربه کرده و اثرات خفت بار آن را برای همیشه در کارنامۀ سیاه و ننگین خود ثبت کند.

این حادثۀ بزرگ تاریخی سرشار از عبرت هایی است که مکر ظالمین را برملا و ضعف و زبونی آنان در برابر ارادۀ الهی ملت ایران را آشکارتر ساخت. به گونه ای که اکنون با گذشت بیش از چهار دهه، ایالات متحده هنوز نتوانسته است پاسخ روشن و قانع کننده ای برای دلایل ارتکاب به این اقدام شنیع و توجیه شکست خفت بار خود برای افکار عمومی ارائه دهد.

گرچه در تاریح انقلاب اسلامی ملت مبارز ایران بارها طعم تلخ شکست را به متجاوزین و معاندین به ویژه آمریکای جنایتکار چشانده، لکن حادثه زمین گیر شدن ارتش شیطان بزرگ در صحرای طبس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به تعبیر حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» حاصل قدرت الهی و امدادهای غیبی بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز زمین گیر شدن ارتش آمریکا در 5 اردیبهشت 1359، اعلام می دارد؛ آنچه در صحرای طبس رخ داد، تنها شکست یک عملیات نظامی نبود، بلکه زانو زدن تفکر استعماری و استکباری حکومت های خودکامه و فاسد در برابر حقانیت و انگیزه های الهی ملت های مبارز و آزادی خواه بود که با دست قدرت الهی به وقوع پیوست و باید این روز بزرگ و تاریخی را به عنوان نماد ضعف و زبونی آمریکای جنایتکار در برابر ملت ایران اسلامی، برای همیشه گرامی داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار