صادرات کالاهای غیرنفتی از گلستان

گلستان(پانا)-مدیرکل گمرکات گلستان گفت صادرات کالاهای غیرنفتی فروردین ماه امسال گلستان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱.۵ میلیون دلار رسید که استمرار آن نوید بخش سالی پر رونق برای اقتصاد این استان شمالی است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
صادرات کالاهای غیرنفتی از گلستان

به گزارش ایرنا؛ سیدابراهیم حسینی روز شنبه با ارسال گزارشی به ایرنا اظهار داشت که طی یک ماه گذشته حدود ۴۹هزار و ۱۵۷ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۱ دلار از مبادی گمرکی این استان به دیگر کشورها صادر شدکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: پلی استایرن، پنیر، خرما، پسته، سیمان، سیب زمینی و ید به ترتیب از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در فروردین امسال بودکه این کالاها به قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان صادرشد.

حسینی به واردات گمرکات گلستان در فروردین امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۱۶۲ تن کالا به ارزش ۹۰۵ هزار و ۱۸۵دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۵۰ درصد کمتر شد.

به گفته وی، عمده کالاهای وارداتی شامل استابلایزر، پارچه، واکس مصنوعی و آنتی استاتیک بود که از چین، ترکیه، ترکمنستان،لهستان و ویتنام وارد ایران شد.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین درآمد وصولی گمرکات گلستان در فروردین امسال را حدود ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳۹ درصد بیشتر است.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار