معاون پرورشی منطقه ۱۶ از برگزاری چهارمین کنگره معلمان و ۱۱۰۰ دانش آموز شهید خبر داد

سلیم خانی: باید دل ها را به نام شهدا گره زد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 16 ضمن بیان اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، از برگزاری چهارمین کنگره معلمان و بیش از 1100 دانش آموز شهید، در 28 اردیبهشت 1400 با عنوان از کلاس تا آسمان به میزبانی منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سلیم خانی: باید دل ها را به نام   شهدا گره زد

مصطفی سلیم خانی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۶ با خاطر نشان کردن این که در ماه مبارک رمضان ۱۵ هزار شهید شربت شهادت را نوشیدند؛ گفت: با یاد شهدا زندگی مان را گلستان کنیم، چرا که آن ها گل های خوشبوی گلستان بهشت هستند. باید دل ها را به نام شهدا گره زد، به نام و یادشان تکیه کنیم، زیرا تکیه گاهشان حضرت حق تعالی است.

سلیم خانی تصریح کرد: منطقه ۱۶ به دلیل این که بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز و معلم شهید را در دفاع مقدس تقدیم جبهه های حق علیه باطل کرد؛ مزّین به نام دارالشهدای دانش آموزی شهر تهران شد. بیشترین دانش آموزان شهید متعلق به منطقه ۱۶ است؛ آنان کلاس های درس را در محله های نازی آباد، علی آباد، جوادیه، تختی، یاخچی آباد و دیگر محلات ترک کردند تا درس شهادت را در مکتب امامشان بیاموزند و معلم اخلاص و ایثار شوند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۶، با یادآوری سه کنگره پیشین شهدا در منطقه اظهار کرد: به یاد دانش آموزان و معلمان شهیدمان سه کنگره متوالی از سال ۹۷ تا ۹۹ در منطقه برگزار کردیم. اکنون در صدد برگزاری چهارمین گنگره بزرگداشت معلمان و بیش از ۱۱۰۰ شهید دارالشهدای دانش آموزی شهر تهران، در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ با عنوان از کلاس تا آسمان، خواهیم بود؛ تا یاد این بزرگواران شهید تا ابد زنده و جاوید، گرامی داشته شود.

سلیم خانی با استناد به سخن امام سجاد علیه السلام که فرمودند« کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست»، افزود: یاد شهدا باید در دل ها و یاد ها زنده بماند؛ فرزندان بی ادعا و رشید این مرز و بوم با شهادت خود به کرامت رسیدند. اینک وظیفه ما در قبال این بزرگ منشی ها و رشادت ها این است که یاد آن ها را با برپایی کنگره های این چنینی، چنان که شایسته نام و کرامتشان است گرامی بداریم.

مصطفی سلیم خانی، در پایان ضمن بیان این که با پیگیری های مدیر منطقه ۱۶، مصطفی پالیزدار؛ چهار مدرسه ایثار ماندگار در منطقه تاسیس شد؛ گفت: مدارس ماندگار ایثار، بیشترین شهدا را تقدیم ایران اسلامی در جنگ تحمیلی کردند؛ به عنوان مثال هنرستان ماندگار ایثار دکتر علی شریعتی، با ۶۶ شهید بر تارک منطقه می درخشد. مادر شهیدان خالقی پور، با تقدیم سه شهید، درس ایثار را به مادران و فرزندان منطقه تدریس می کند. این گنگره اهداف بزرگی دارد که یکی از آن ها ترویج انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و جوان امروزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار